Oct 4, 2010

relieved now!!! -part1

kalo ko ade ym aku..sure ko ade nampak status aku..


ape yang aku hepi sgt...ape yg aku rase lega sgt.... tu la dia..kalo korang ade bace en3 aku time raye ari tuh..

tp...meh aku intro dulu....kite tambahkan pengetahuan...luaskan pemandangan...membace kan amalan mulia...*cea..ayat tak leh blah kan...jgn lempang aku laju2 yea!!! meh bace info tentang jin/syaiton/iblis dan yang seangkatan dgnnyer.....dan kalo ko nak tau...aku pon baru tau...ade juge hikmahnyer mende2 neh berlaku..jadi aku dan family akan jd lebih alert...especially nyer aku la kan...lebeh rajin  bersolat *oit bukan aku tak solat langsong tau...cume sometimes...aku jadi hamba ALLAH yang alpa...hacehhhh.sile la caye!!!!..lebeh beringat2  kalo kuar malam2 buta...

BAGAIMANA JIN DAN SYAITAN HIDUP
Jin adalah makhluk yang sangat banyak sekali penduduknya, boleh dikatakan sama bilangan penduduk bumi sebanyak 5 bilion. Jarang ada suatu tempat di bumi ini yang tidak diduduki oleh jin, baik di daratan, lautan mahupun udara. Dunia mereka seperti dunia kita : Ada negara, kerajaan, berbagai bangsa kabilah, penguasa dan rakyat jelata. 

 mender2 Itu Beranak Pinak Seperti Manusia
apabila di sentuh alat kelamin lelaki dengan alat kelamin perempuan, maka JIN perempuan akan terus mengandung dan beranak dan anak JIN yang baru lahir itu terus mukallaf. Begitulah keadaannya sehingga ke hari kiamat.

Iblis pula apabila menyentuh paha kanan dengan paha kiri akan mengeluarkan 33 biji telor. Dalam setiap biji telor itu ada 33 pasang benihnya. Tiap-tiap pasang benih itu apabila menyentuh paha kanan dengan paha kiri akan keluar seperti yang terdahulu. Begitulah proses pembiakan JIN dan Iblis sehinggalah ke hari kiamat.

Bunian atau lebih masyhur di kalangan orang-orang Melayu dengan panggilan orang Ghaib pula ialah hasil campuran lelaki atau perempuan JIN dengan lelaki atau perempuan dari kalangan manusia. Anak yang terhasil daripada percampuran itu dikenali dengan nama Bunian. Perangai dan tingkah laku serta rupa bentuknya orang Bunian ini dalam beberapa perkara mengikut manusia dan dalam beberapa perkara pula mengikut JIN.

Jika asal usul datuk manusia ialah Nabi Adam, maka asal usul datuk JIN pula ialah
" Jaan " yang asalnya adalah beriman kepada Allah dan melahirkan keturunan yang beriman. Selepas itu terdapat pula dari keturunan Jaan yang kufur dan melahirkan pula keturunan yang kufur. Anak cucu Jaan yang asal beriman itu ada yang kekal dalam iman dan ada pula yang kufur dan ada pula yang
kembali beriman kepada Allah.

 JIN Mempunyai Pelbagai Agama??
JIN juga seperti manusia, iaitu ada yang baik, ada yang jahat, ada yang soleh, ada yang tidak soleh, ada yang alim lagi mukmim, ada yang kufur, ada yang murtad, fasik dan zalim, ada yang masuk syurga dan ada yang dihumbankan oleh Allah ke dalam neraka di hari akhirat kelak.

Majoriti puak-puak JIN terdiri daripada golongan
Jin Kafir. Golongan JIN kafir ini kebanyakanya beragama Yahudi, Kristian, Komunis dan sangat sedikit daripada mereka yang beragama Buddha dan Majusi. Terdapat juga golongan JIN yang tidak beragama. Golongan Jin yang memeluk Islam hanyalah sedikit bilangannya dan terdiri daripada golongan minoriti jika di bandingkan dengan keseluruhan bilangan JIN.
Alhamdulillah, ada yang Muslim dan memperoleh hidayah dari Allah S.W.T.

Seperti juga manusia biasa, JIN juga berada dalam tingkat-tingkat iman, ilmu dan amalan yang tertentu berdasarkan kepada keimanan dan amalan mereka kepada Allah. Antaranya ada JIN Islam yang bertaraf awam sahaja, JIN Islam yang di tingkat iman Khawas dan JIN Islam yang berada ditingkat iman yang Khawasil-Khawas.

Walaupun Jin Islam yang paling tinggi imannya dan paling soleh amalannya serta paling luas serta banyak ilmunya, tetapi masih ada pada diri mereka sifat-sifat mazmumah seperti takbur, riak, ujub dan sebagainya. Tetapi mereka mudah menerima teguran dan pengajaran.

Golongan JIN Islam yang awam dan JIN kafir suka merasuk manusia yang awam dengan berbagai-bagai cara, kerana pada pandangan mereka manusia-manusia yang awam itu bukanlah manusia sebenarnya, sebaliknya adalah rupa
seekor binatang. Manusia yang Khawas dan Khawasil-Khawas tidak dapat di rasuk oleh JIN, bahkan JIN pula akan datang kepada mereka untuk bersahabat.

  JIN Mempunyai Rupa?
 

Dunia Jin Dan Dunia Syaitan 

Tapi di antara mereka ada unsur persamaannya, iaitu akal, pengetahuan, dan kemampuan memilih jalan kebaikan dan kejatan. Mereka berbeza dengan manusia dalam beberapa hal. Yang paling penting adalah asal kejadian jin tidak seperti manusia.

selanjutnyer : http://ustadzridwan.com

 

Tempat tinggal jin/Dan Dunia Syaitan


1.toilet

2.tempat2 tinggi

3.ruang2 kosong

4.awan

5.sungai

6.kubur


time jin /syaitan berkeliaran:
malam semakin menjelang..atau waktu senja

dan yang ini aku baru tau dari buku "Panduan Mengahalau/Mengusir makhluk halus... yang jenis2 mereka ini...ade yg bekerjaya keluar g mencari rezeki utk diri sendiri or utk family dorang.....dan ade juge yg tak berkerja...*sometimes aku tepikir..gile hebat juge menatang2 neh ek...tak terlintas langsong dlm pale otak aku....yg mender neh...gi keje.bagai....wallah hualam....

so pade korang yg ade anak2 kecik yg rajin nanes malam2 bute like dak dadif.......leh la amalkan mender neh..:
 azankan 7 ~ 10 kali, jika tidak bacakan ayat Kursi dengan cara 9 kali






 


5 komen tomen:

Farah said...

ade yang mengacau dadif ke?

cik puan akish said...

ye farah....dia dok asik ajak men aje..:)

Fara said...

uishh.. yeke? mcm mane tau ehh?? scarryyy.. ish.. harap semua ok.. dadif ok.. ;)

cik puan akish said...

tu le psl...psl me tgk dak dadif tuh cam len mcm la..asik dok nanes aje...panjang da story dia.....heheheh....alhamdulillah..sekang getting better sket ah...

Misae Nohara said...

wah, sangat informatif! baru tau most of these info. biasa tau yg basic2 je.

I WARN!!

i have no intention to show off or provoke anyone in any matter.
jika anda terase dgn ayat2 yg dikeluarkan, please feel free to leave frm here....
diz is our life/ my own blog....diingatkan
DO NOT
ever copycat the idea of my backdated articles/photos WITHOUT my permission please...
if u'r posting any backdated entry of mine on u'r latest post..please keep my link credited..
Just be nice...

Happy reading...!!