Feb 28, 2011

sebab musababnye..


ahhh..aku tensen...ingat nak load video drama king tadi..skali  nk bukak video.
.punye la lembs...dah la gtu...dia buffer la puloks..maka....
meh aku cite mende laen...


itu hari kan mommy + ayah + pak oteh aku g KL secare urgent...


sebab nape mereka ke kl dgn tergesa2...pasal aku punye kazen sakit....
anak kepade auntie su aku...
dan lagi dikuatkan uncle aka hubby auntie su aku outstation ke beijing...
maka tgl auntie su aku bersame anak dia yg berumur 12 tahun dgn 10 tahun....


yang sakit tu pulak ade kat sekolah teknik melaka...


jadi auntie su aku sorang2 diri la menguruskan anak dia yg sakit tuh..
dr melaka mau trf ke kajang bagai tuh..


sakit ape???


sakit yg sukar untuk dinyatakan...hadoi...a
ku tak taula...nape menjak2 ini asik persoalan begini yg bermain dlm kaple otak aku nih!!!


 menurut kate auntie su aku...a
nak dia nampak sorang lelaki berjubah..berjanggut..berselimpang kain pelikat......
yg berbadan beso...mukenye agak2 persis org arab!


dtg kat dia...ajak dia jumpe nenek aku yg ade kat pontian, johor...


dan2 tuh..kazen tuh pengsan...
dlm pengsan tuh..dia bole duduk..pengsan...duduk..dan begitula seterosnye....


dipendekkan story ini..kazen aku dibawak g berubat dgn "pak uda" yg dulu marin pernah ubatkan lil dadif...


dan mende itu mmg wujud...dan mende itu mmg sudah lame dgn kazen aku...
cume time kazen aku kecik..dia menjadi 'penjage' ..dan time sekang kazen aku sedah beso...
dia mau 'berkawan'...
sooo scary kannn...???


cam itula citenyer...nape parents aku tergesa2 nk ke KL...
selain mau tgk keadaan kazen aku..dan mau menenangkan auntie su aku tuh....


haiii..susahla ade mende2 yg kite tak nampakkan..
owhh ya..aku masih ade hutang dgn korang citer selanjutnye pasal dadif tuh kan....
aha...akan ku buat juge nannti..



 itula kazen kuh bersame anak kuh..lil hadif.....azam namenye..yah...
mereka ber2 telah menjadi insan"terpilih"...tepilih oleh ALLAH..untuk nampak...
dan terime ujian ini...emmm...nauzubillah....dan...aku pon turut kene tempias ujian ini...


"Ya Allah Ya Tuhanku...jauhkan segala gangguan syaitan kepade anakku....juge hamba2 mu...."





3 comments:

edane said...

harap tak de ape lah! insyaallah

CuppyCakeMommy said...

aaaa..takutnya..
better bawak berubat cepat kan..
takut makin melarat

mamaarifakeemaisy said...

scary..huu~ apapun yakin..Insyaallah akan baik nanti...harapnya..Amin..

I WARN!!

i have no intention to show off or provoke anyone in any matter.
jika anda terase dgn ayat2 yg dikeluarkan, please feel free to leave frm here....
diz is our life/ my own blog....diingatkan
DO NOT
ever copycat the idea of my backdated articles/photos WITHOUT my permission please...
if u'r posting any backdated entry of mine on u'r latest post..please keep my link credited..
Just be nice...

Happy reading...!!