Feb 7, 2011

1tahun4bulan= 16bulan



hari ni...genap lil dadif 16 bulan.....jap aje rese...


dah beso anak bujang aku nih....dulu nak kendong...cukup 1 pelok aje...
sekang kalo dikendong...terjulur2 kaki...nampak sudah pembesarannye...


ahaaa...macam2 progress lil dadif yg aku nampak..syukran2...
cume  antara ingat dan tak ingat aje...


dan yang paling terlatest skali..dan yg paling aku ingat skali...
malam semalam dlm kol 9 lebih.. time mau tdokan dia....
berlangsongla 2 dialog antare aku dan lil dadif....


aku:dadif...tdo selawat ye....bace fatihah..
dadif:emmmm....
aku:dadif...tdo pandang mama la....baring kat bantal..
dadif:emmmm..
aku:dadif....baringla kat bantal...pandang mama sini...
dadif:emmmmmmmm...
aku:dadif...baring katt bantal la....
dadif:"NANAKKKKKKKK..."
aku:owhhh ok....tdolah....selawat ye...
dadif:emmm...


siyesli...agak terkejut...dan agak kagum...pasal lil dadif pahamm...
dan siyes mau menunjukkan respon dia pade aku yg tak reti bahase....
*sedor diri seketike*


tp lepas je tuh aku teros rase...pandainye anak aku...
*sape lagi nak puji anak dia....kalo tak mak apak dia*


teros rese..owhhh sejuk perot ngandungkan dia....
tak sia2 momma berhempas pulas sakit dulu....



apepon dadif....



"epi 16 months...semuge teros menjadi anak yg soleh.....menjadi anak yg bergune...bijak....dan taat kepade Allah.....amin...."





[momma + babah..sayang amat pade awak...] fullstop!!!

4 komen tomen:

Softtouch [Hanim] said...

hepy 16 month dadif yg bijak....semoga mnjadi anak yg bijak pndai yer syg

Zur@ZaRi said...

happy 16 moth dear dadif=))
tua bulan dari adam jer la yer...

mmg adam pun da banyak tau n mengerti aper yg kiter cakap..
syukur sangat dgn perkembangan diorg kan... moga adam n dadif akan jadi anak yg sihat, berguna pader agama bangsa n negara=))

wahida said...

hepi 16 months dadif...makin bijak la awak ni...

Lieya said...

hehehe eppy 16 month jugeee.. aku pon sonok dengar cerita ko smlm...

I WARN!!

i have no intention to show off or provoke anyone in any matter.
jika anda terase dgn ayat2 yg dikeluarkan, please feel free to leave frm here....
diz is our life/ my own blog....diingatkan
DO NOT
ever copycat the idea of my backdated articles/photos WITHOUT my permission please...
if u'r posting any backdated entry of mine on u'r latest post..please keep my link credited..
Just be nice...

Happy reading...!!