Feb 10, 2015

starting berhijab

nak up entry ni dah lame jugak la...
time awal awal peng-libatan macam nak cerite..
tapi macam poyo sangat kan.
baru berape hari pakai tudung nak kecoh..

begitu...
akish...sentiase dengan negatip thinking dia...
hahahahahah..

ramai yg tanye ape sebab musabab aku berubah pikiran nak bertudung..
ateee..ade mimpi yg ngeri ngeri ke?

emmm...takde pon mimpi yg ngeri ngeri...
cume hati yg dah ready..
so tgu time yg sesuai...
sampai time...
Alhamdulillah dipermudahkan..

asalnye niat tu dah ade..
cume pospon pospon dan teros pospon..
tambah dgn alasan..
takde baju yg sesuai...
takde tudung yg cun cun...
takde seluar yg sesuai jugak..

sampai time...
2013..
tahun yg sangat menduga...
time tu hadif aku dah masok-kan kindy..
start dr itu...hadif kerap demam + selseme + batok..
pon asik menjangkit kat dedek...
lagi haru 2-2 pon tak sehat...
fuhhhh....tarik napas panjang panjang..lap peluh..
memang kurus!

sampaikan memang tiap 2 minggu hadif akan demam.
demam yg kaw kaw punye..
bukan demam sikit sikit...
asal ubat abes konpem demam balik

=(

bile masok bulan ke 3 mcm tu..
aku dah mcm syak sesuatu...
apekah anak aku ini?
ape yg tak kene pade dia?

pegi 3 klinik..
2 klinik biasa.
1 klinik pakar kanak kanak.
dorang sahkan hadif ade mild tonsil..
bile tonsil dia membengkak dia akan jadi demam.dan suhu dia anak mencanak canak naek..
solution dia yg dokter suggest...
tgu umur 5 tahun kasik buang itu tonsil..
buat mase sekarang...kasik makan antibiotik saje

ko rase?
aku sebagai mak ni nak tengok anak hari hari makan antibiotik yg dah tau ape kesannye kalu TERLALU kerap telan antibiotik?

gigih aku meng-gugel natural ramidies utk tonsil...
dan...
kalu korang nak tau..
aku ade memang join grup natural remedies,anti vaksin grup,natural birth grup kt FB.,..
tp aku takla begitu fanatik..
ape tu kate omputih..
win win situation gituk..
tengok keadaan..
mane yg aku rase patot follow..aku follow..mane yg aku rase mcm eiiiiiii....
mcm tak betol aje faktanye...abaikan saje...
kenkadang tak paham dengan se-setengah sikap keyboard warrior ni...
menghentam sane sini..
dok keji sane sini..
haihhh...

ehhh..macam panjang sangat entry ape sebab musabab pakai tudung ni...

hahahahah...
sambong next episod la...

daaaaa...









2 comments:

AMIIZAA@Mieja said...

congrats aqish:) mama vogue..:)

nad said...

alaaa cepatnya abes!
okeh nak baca part 2 plak
daaaa :)

I WARN!!

i have no intention to show off or provoke anyone in any matter.
jika anda terase dgn ayat2 yg dikeluarkan, please feel free to leave frm here....
diz is our life/ my own blog....diingatkan
DO NOT
ever copycat the idea of my backdated articles/photos WITHOUT my permission please...
if u'r posting any backdated entry of mine on u'r latest post..please keep my link credited..
Just be nice...

Happy reading...!!