Aug 18, 2010

sambong balik..

en3 yg aku marah tuh bkn ape la korang....ye la..aku neh rase cam tertipu la....emmm tp nak kate tertipu sgt pon idakler...cume...x berape proper la org yg jual tuh....begini ceritenyer..bior aku story sket ngn korang nape aku marah la x berape gaban sgt....

aku mau beli high chair...ala..high chair yg jual kat ikea tuh....aku tgk kat blog satu pompuan neh.....skali tanye punye tanye dia pon stay jb..so bole COD la kan....jimat sket aku..utk kos postage....rm40 aje yg aku kene bayor...*deal melalui sms
pompuan:i di setia indah..bole jumpe dimane2...price rm40

aku:ok...kite jumpe esok bole?

pompuan:bole..mlm ok x...tp dimane??

aku:ok...kat petronas b4 angsana...

pompuan:maksud u petronas sebelah pekan rabu tu ke?bla bla bla...

aku:aah ye..betol...bole x?dalam kol 8 lebeh..ok..

pompuan: ok

skali sampai time itu pompuan sonyap aje...so aku bajek kite dah berjanjikan....so mustilah jadi..xkan x jadi.....lg pon kalo ade ape2...musti dia bg tau kan...so aku pon 3 beranak pegila tempat yg diwar2kan tuh....on da way tuh..aku sms dia lg...

aku:dear...jadikan anto high chair tuh... i  on da way neh...

dia sonyap lg...

sampai destinasi...aku sms lg...

aku:dear..i dh smpai..u lmbat lg ker??

aku tgu dlm 1/2 jam juge la..skali pompuan tuh sms aku....agak marahla time tuh kan...mmg hampes sms yg dia bg...

pompuan:mintak maap banyak2..i x dpt anto brg u mlm nih....i x sempat...bapak mentua i sakit...

aku:adoila....dah tau x bole...pesal x sound siang2....?????haihhhh...i dh sampai baru nk bg tau???

pompuan:maaf la...ni pon i baru aje top up...i betol2 x sempat...kene anto bapak mentua i g spital....anything i inform u later yek....

aikkk nih pompuan memang mendatangkan kemarahan neh....leh kate gtu pulak ehhhh
aku pon pe lagi....susun ayat baekkkk punye!!!

aku:inform later eh?????x payah la...jual je la ngan orang len!!!

teros senyap ko....teros senyap.....agak2 korang dia tau x aku marah?????

memang cinabeng..dia hengat aku hadap sgt dia punyer barang...tidak la beb.....!!!!!
aku paling benci...berjanji...tp...x bole nak tepati.....manusia2...ini olang pon ade....buduhssss!!!!
ko dah berjanji cari la jln or..kasi la ayat yg agak menarik sket utk sedapkan ati customer ko...haii bongok2...seb aku x pose...kalo idok..sia2 aje pahale aku ari neh...

beginiler rope kusi yg dikecoh2kan....

sekian....

3 comments:

Wina Momma S and S said...

adeh...kalau wina pun wina marah jugak sbb kite dah sampai kat tempat yg dijanjikan tu bru nk bagitau

ni lah problem org yang nak buat bisnes...terus hilang kepercayaan bile x tepati janji

sabar ye akish..bukan rezeki hadif kot nak duduk atas kerusi tu huhuuu

p/s ; Kira pun pakai kerusi sebijik cam tu :-)

Fara said...

aluu cik puan akish.. ermm.. ok fyi.. i pon pakai this high chair.. and tak best mane pon high chair ni.. bagus jugak u tak ambek haritu..

i ckp tak best sbb.. high chair ni tak brape nk comfy dan selamat sgt utk budak2 kecit lorr.. maybe dats y it's cheap kan.. i pon tgh dlm proses mencari high chair lain.. huhu..

jgn marah2 lagi naa! nanti dahi kedut! ahaks~!

take care!

cik puan akish said...

kannn...bengang betoi...bengang ngn ape yg dia buat..bengang ngn ayat2 dia..cit..tula...mmg non ado rezeki la wina..

I WARN!!

i have no intention to show off or provoke anyone in any matter.
jika anda terase dgn ayat2 yg dikeluarkan, please feel free to leave frm here....
diz is our life/ my own blog....diingatkan
DO NOT
ever copycat the idea of my backdated articles/photos WITHOUT my permission please...
if u'r posting any backdated entry of mine on u'r latest post..please keep my link credited..
Just be nice...

Happy reading...!!