Jun 25, 2015

anak anak lagi

cerite pasal anak lagi.
hoihhhh! makin beso anak. makin mencabar okeh nak menjaga dorang ni.
syukur lelaki 2-2.
jadi tak berape celaru cara penjagaanye!
same saje!
kalu tak makin kusut makhincik cane nak bagi paling ter-baek utk anak2 yg baek sgt nih.

semalam mcm biase kat opis kol abam.
then dia cakap tamo pegi kelas KAFA.
ok im consider la.
tapi try la jugak pujuk baik2 'pegila.this month dh last hadif pegi kafa.next month dah takyah pegi lagi'
pasal kesian dia puasa kan.
penat + ngantok. budak pon lagik.
sebab utamnye mcm dah tak dapat memenuhi kriteria silibus yg aku nak kat kafa dia tu.
pehtu tanye homework semua siap dah ke?
eloh dia jawap ' dah...semua dah siapkan kat skool.'

balik keje teros la tanye 'pegi kafa tak?
bole dia jawap 'PEGI"
tanye lagi 'sape suruh pegi'
dia jawap "ki yg suruh pegi"

ok aku pon diamlah....

sementare nak tgu time buka tu.
check skool beg abam.
sekali tgk ade lagi homework dia tak siap base cine, 2 pages.
tanye dia. teros bebel bebel.
kebetulan mami ade dia pon menyampuk la 
"hadif kenape tak buat homework?mami tanye kate dah siap.tahan main aje.KAFA TAK PEGI"

aku???

dengar kafa tak pegi teros bulat mata aku.
bangun teros hempok aje hadif denagan buku homework dia tu.
punye la geram pasal menipu tadi kate pegi KAFA.
apelagiiiiiii bergado la aku anak beranak.

marah atas 2 sebab;
1.menipu kate dah siap homeowrk
2.menipu kate pegi kafa

hoih!
kecik besar kecik besar aku tgk hadif tu.
nak aje aku soyat mulut dia.
kecik2 dah pandai menipu.
walaupon pade dia itu maybe small matter atau tak paham lg ape itu menipu @ membohong
tp aku is kenot la.
kalu kecik2 dah nak start menipu.
apetah lg dah besar bujang nanti.
astaghfirullahalazim!!!!!
geram betol aku petang semalam.
korang pulak jgn la pulak jgn assume aku tak ajar anak...tak bg tau anak tipu tu berdosa, tipu tak baek.
jenuh dah aku bg tau.
bab adab dgn ibu bapa ni.
well budak kan...
harap dgn kene hempuk-kan aku tu.
dia serikla nak try2 menipu lagi.

settle2 homework.
dok slow talk dgn dia.
kalu mama dpt tangkap lagi abam menipu mama tenyeh lada kat mulut jugak mama koyakkan mulut tu.

hanye angguk tanda paham.
tak taula sampai bile pesanan tu dia ingat.

time berbuka pulak.
along aku mengamok kan anak sedare aku yg kecik tu.
gunting kening member kt skolah.
berdekak.
tak tau nak marah ke nak gelak.
tapi memang konpem la kene kan.
mane tak kene sampai bapak budak member kol.

anak2 sekarang.
terlalu bijak jugak terlalu nakal.
terlebih kasik DHA gamaknye!

-_-




No comments:

I WARN!!

i have no intention to show off or provoke anyone in any matter.
jika anda terase dgn ayat2 yg dikeluarkan, please feel free to leave frm here....
diz is our life/ my own blog....diingatkan
DO NOT
ever copycat the idea of my backdated articles/photos WITHOUT my permission please...
if u'r posting any backdated entry of mine on u'r latest post..please keep my link credited..
Just be nice...

Happy reading...!!