Nov 9, 2011

pray for hadif...

semalam aku terpakse e.l...pasal malam semalam punye semalamnye..."abg besaq" kelihatan batok2 yg tak berape nak kritikal..tp bile makin menjelang pagi...tiap jam  dr pukol 1 pagi dah start asik la merengek..menanges....bawakla sampai kesuboh....udahnye aku lakik binik pon turut tak tido same...pandai ye awak dadif..awak tak leh tido..maka momma same babah pon turut tak bleh nak tido...ikot perangai sapa la nih...

=)

bile menjelang suboh tuh..dah rase badan "abang besaq" dah mule dedar2.....

pukol 7 lebih aku sms bos aku..yang hari nih aku nk e.l..

sampai ke klinik....dokter cek2....teros kate kat paru2 dadif banyak lendir...dan napas dia sgt kuat....teros dokter kate....bagi nebulizer same masok ubat vontot..psal sangat panas...

teros aku rase alahai.....kene neb ke???bleh ke dadif nih??

tp...alhamdulillah...dadif kool...bile cucoh aje mendealah tuh kat idung dia..memule dia tamo gak..tp bile pujuk2....ok!..siap bleh nak tetido2 lagi....mmg gud boi anak momma nih...

b4  balik tuh dokter ade pesan..kalu dgr napas dadif kuat...amek neb nih lagi.....emmmmm

untuk malam tadi..dadif mmg tido lena..fengsan teros....tu pon pasal aku masokkan dia dalam buai....jadi tidonye lena la sikit....jadik dapatlah aku lakik binik qada' balik tdo semalamnye...

dan untuk pagi ini...so far demam dia dedar2...tp batok dan selseme still ade....dan kedengaran jugak napas dadif agak kuat....

aku syak dadif nih bleh banyak kahak lendir bagai nih...sejak.dadif  rajin sgt mandi kat luar....selain mandi bervogel..air kat luar tuh mmg la dah ttunye sejuk!...dah tuh bukan reti sekejap2....selagi tak cecah  20 - 30 minit tak sah....emmmm..pas nih dadif...no more mandi kat luar hokey....


kengkawan...doakan kesihatan hadif adam yah....dijauhkan hadif adam kene sempot ke lelah...

momma sayang dadif....risau sgt hokey kalu anak tak sehat.....



=(


 pic sehari sebelom demam...



aunties2....doakan saye cpt semboh yah....tenkiu aunties!muah2..








9 komen tomen:

Chik Att said...

anak2 sekarang ni ... selalu sangat kena batuk ....

CuppyCakeMommy said...

insyaallah dadif strong kan...
i rasa kan babe standard tau bebudak kena neb sbb batuk tu.sbb dia tak pandai nak kuarkan kahak.maka kahak tu terkumpul kat situ je.sbb tu batuk lambat baik.Neb tu dia nak cairkan kahak.
so bagus gak lah untuk bebudak

Hanis Azla said...

cepat sembuh yer gud boy..

MAPPIAU said...

Dear Dadif, anty doakan dadif cepat sembuh yea nanti boleh join abang irfan bervugel sambil menari ciken dance okeh hahaha..

cepat sembuh yea dadif :).

Qhaifa Nur said...

semoga dadif cepat sembuh..

eB ezrin said...

cempat sembuh syg. u tc yer...
dadif demam nk dpt adeq kot tuh.... dh dpt raser :)

Salina@IbuAqil said...

insya'allah!! moga dadif cpt sembuh ye.. skrg musim cuaca sgt2 x elok.. Aqil pun baru je kene semput sedut neb raya korban lepas..

littlehumblelynn said...

Kalo jupe paed.mintak ubat singulair.sgt bagus utk kanak2,kahak akn cair ikut najis.ank2 sumer guna tuh.alhamdulillah :-P

Lieya said...

Wooooo jaga bebaik beb dak dadif ni, kang kene semput ke lelah ke susah woo mau jaga. Tak larat ko nanti ngan ko tengah preggy. Jaga pemakanan dia, elak dia dekat ngan kucing, elakkan dadif dr menghidu asap rokok pastu cube ko bg dadif makan jeli gamat. Org kata bagus...

I WARN!!

i have no intention to show off or provoke anyone in any matter.
jika anda terase dgn ayat2 yg dikeluarkan, please feel free to leave frm here....
diz is our life/ my own blog....diingatkan
DO NOT
ever copycat the idea of my backdated articles/photos WITHOUT my permission please...
if u'r posting any backdated entry of mine on u'r latest post..please keep my link credited..
Just be nice...

Happy reading...!!