Sep 23, 2010

marhaban ke meraban...

ari neh mau story sket citer pasal mlm tadi....kalo ko nak tau kat area perumahan aku neh....menjelang aje syawal.....orang masjid mmg akn wat 1 group yg dinamekan group marhaban...depa sume neh akan masok aje mane2 umah melayu...x kesah la orang tu mau ke x mau ke..asal diberi salam aje...compulsary kene bukak itu pintu besar2 punyer!!!!

mummy ngn ayah aku mmg every year sudi menerime kunjungan group marhaban tuh..... konsep group marhaban kat sini..dorang masok....nyanyi2....mkn2 kueh sket....dah...next destination....sampaila abes....so terpulangla pade tuan umah..nak masak ape pon....nak kasi yg berat2 ka...nak kasi yg ringan2 ka...x nak kasi apa2 pon bole...tarak masalah punyer....ye la kate "menziarah"....

so mlm tadi mummy aku wat dessert aje....makanan..makan la kueh2 yang ade....peh!!!! punyer la ramai bebudak neh.....bukannyer marhaban...tp meraban nak wat collection.....sabor aje la....tp xpela...udah niat nak bersedekah....so kenela redho...

budak tecik yg tgh tgu org marhaban...

eh bonda ape bising2 kat luar tuh???

ala...x nmpk pulak muke aku...

ha...baru nmpk...rase cm dah lame x snap picca gedik2 ber2 neh..

men penyapu kecik dia...

cer...cobe ko tgk belakang telinge dak dadif tuh..bintat..merah....kene geget semut ka..nyamok kah....x pasti la pulak....ishhhh2....mmg nk kene sepuk nyamuk ngn semot itu!!!

en.hubby...kesayangan aku...

tu dia...dpt gak snap dak dadif tgh tatih....

ye....aku hanye berbaju tdo.....dan..ye aku potong rambot lg....kasi pendekk lagi...ringan sket pale aku neh...

itu hidangan pade mlm semalam...

yak berbaju merah  itu adelah ayah aku...

lalu belakang aje la yg aku snap...dah le sume lelaki...xkan la tetibe org tgh meraban aku dok sebok2 mau snap sane sini...mmg x patot...

so itu sajo....

sekian...

**psttt..ptg + mlm neh...company aku ade wat open house utk stakeholdernyer..dan staff2 kesayangannyer...lokasi....???ledang urban &  pulai spring resort...nnti aku story eh....kita kasi snap2 dolu!!!!!

2 comments:

Unknown said...

hehheheh!! ieda kekdang pon sebut marhaban meraban ;p

cik puan akish said...

snng sket sebutannyer tuh kan ieda..:)

I WARN!!

i have no intention to show off or provoke anyone in any matter.
jika anda terase dgn ayat2 yg dikeluarkan, please feel free to leave frm here....
diz is our life/ my own blog....diingatkan
DO NOT
ever copycat the idea of my backdated articles/photos WITHOUT my permission please...
if u'r posting any backdated entry of mine on u'r latest post..please keep my link credited..
Just be nice...

Happy reading...!!