Dec 29, 2017

Menu berpantang - Last part Hadif dah bujang

Sepanjang abam berpantang sunat ni.  Memang aku jaga gila bab makan dia.  Aku jaga macam aku pantang beranak dulu.  Aku pegang orang² tua kata kalau nak badan sehat,  berpantangla.  Jangan melenjan bab makan.  Kalau dah sakitttt.  Apaaapon tara guna ok.  So nak atau tanak abam tetap kena follow. Tapi syukurla mamat ni tak banyak songeh bab makanan sepanjang dia berpantang ni.
Alhamdulillah😄

Sumber aku mcm biasala gugel.  Mujur jugak ada mak anjang aku belah ayah.  Ada 3 anak jantan yg dah bujang² sekarang ni.  So dia la bagitau apa yg patot apa yg tak patot.  Makan apa bole.  Apa yg tak bole.  So tinggal ikot ajala mana yg aku baca kat gugel pon kata sama elok.

Sebulan sebelum abam sunat aku dah gugel menu apa yg aku nak buat utk dia sepanjang 1 minggu pantang.

So en abe tinggal cr bahan dan masak aja time aku rasa malas nak masak😋

Ikan merah bakar carrot sebagai tambahan

Ni masak sup ikan merah

Ni masak singgang rebus ikan gelama

Ni ikan bilis lada hitam


Ini hasil masak sup ikan merah. 

Ada jugak masak haruan.  Tapi itu en abe ngan mami yg masakkan.  Takda lain cara bakar atau sup aja.  3hari gak abam makan ikan haruan tu. 

Hari ke 8 dah makan lauk biasa yg mami masak. 

Ni antara menu yg aku dah save siap² kat fon.  Kotla bole guna pakai time anak korang berkhatan pulak kensss.








*Mohon pijam gambar ye puan blog.
Ni semua aku dah siap save.  So tinggal buat aje that time.

Dan sepanjang sebulan jugak aku pantau berapa banyak air yg abam minum. Tak bole terlalu banyak.  Kalau ikot dokter yg kalau ko gugel memang dia suruh minum aja air banyak² supaya tak dehydrate.  Makan pon tak payah pantang². Ikot korang la.  Mana rasa ok.  Follow.  Mana rasa macam tak relevan.  Tak payah la follow.  Tapi utk aku berpantang makan less minum air is practical time berpantang.  Bukan la tak bole lansung minum air. Bole.  Tapi sikit².

Yg geramnya time berpantang ni la kauu asik haus je nakkk.  Geram pulak mama niiii .

So abes sudah journey abam berkhatan aka bersunat.

Tapi kalau ko tanya mana cara yg ok sunat tu.
Clamp atau laser + jahit.
Entahlaaa.
Rasanya ko imagine macammana beranak normal dgn czer.  Aaaa cenggitulaa kekdahnya.

Dan aku prefer mana?
Rasanye prefer laser + jahit kot.
Pasal abam kan kotenya buta.  So dia lebih sakit dan susah sikit nak menjaganya.

Dan untuk dedek rasanya kalau dia takda masalah macam abam. Umur 12 tahun ajala aku sunatkan. Alang² tu besokan aja nanti aku sunat.  Dan doakan aku mudah² an time tu rezeki aku luas. Sunat kat private.  Fully bius.  Fully laser.  Mudah. Berdoa time tu aku dah kaya berjaya dalam bisnes aku. Aminkan tau korang kata² aku ni😊



No comments:

I WARN!!

i have no intention to show off or provoke anyone in any matter.
jika anda terase dgn ayat2 yg dikeluarkan, please feel free to leave frm here....
diz is our life/ my own blog....diingatkan
DO NOT
ever copycat the idea of my backdated articles/photos WITHOUT my permission please...
if u'r posting any backdated entry of mine on u'r latest post..please keep my link credited..
Just be nice...

Happy reading...!!