Dec 26, 2017

Hadif dah bujang @ 25/11/2017 - Part 1

Ok sementara saka rajin ada ni.  Mohla sambung cerita pasal abam pulak sunat.
Momen² 2017 yg kena update kat blog ni.  Macam yg pernah aku kata kat dalam blog ni.  One day anak² aku akan baca blog ni. Bior dorang tau perangai kelaku masing² macammana moleknya 😂

Sambung balik pasal sunat abam ni.
Ikotkan nak sunat abam tak salah aku cuti sekolah bulan 3 kot last year.   Tu pon pasal doktor advice suruh sunat awal dak abam ni.  Pasal dia punya bibird tu sejenis buta.  Lagi dah 2 kali bird dia tu tersumbat.  Air kencing bertakung terus jadi macam taik palat tu. Kira dah kena jangkitan kuman la.  Bila air kencing dah stuck dia tak bole kencing dan kalau nak kencing dia jadi sakit.  Tahun sebelumnya kena sekali. Tapi tak seteruk yg ini.   Tahun 2016 terlalu teruk. Sampai meraung² nanges cakap sakit time kencing.  Hati aku dgr dia meraung "aduhhh sakit ma... Sakit maaa" hancur sungguh rasa hati aku niiii kalau korang nak tau. Tapi aku tak boleh nak buat apa. Just bawak gi klinik.  Dokter cuci bagi antibiotik dgn ubat tahan sakit. Thats why dokter advice suruh sunatkan cepat.  Pasal bendelah ni akan berulang dan mungkin akan lebih teruk. Oooo mai god.  Aku nebes gile kot bila dgr dokter cakap cenggitu.  Dah la time tu lone ranger je bawak abam g klinik.  En abe shift petang so tak bole la dia nemankan.

Bila dah dokter cakap cenggitu.  Aku pon terusla letak deposit untuk sunat kat Klinik Adham Mutiara Rini.  Tapi dokter yg bakal anu tu dokter india.  Sambil letak depo tu aku kol ayah tanya dia ok tak. Yela tanya pendapat org tua yg lagi banyak pengalaman walaupon ni pon first cucu jantan dia. Dan tak pernah handle budak lelaki sunat😅.
Cuma ayah mcm berat dia kata takda dokter melayu ke? Memang takdela.  Owner Klinik Adham ni dokter india. So dia aje yg bertauliah untuk budak bersunat. Dan kononnya pasal nak kejar cuti sekolah seminggu ke 2 minggu time bulan 3 tu hari.  So ayah aku kata okla.  Nak buat cana. Darurat.  Takpela. Dalam islam pon boleh je kalau dokter bukan islan yg buat.

Tapi entah camna.  Malamnya tu lakik aku pulak kata.  Masa terlalu suntuk nak sunatkan abam tu.  Takut pendek sgt waktu.  Dan takut tak baik lagi dah kena naik sekolah. Nanti kalau belum baik lg susah. So okla aku call klinik aku nak pospon bln 12. Pasal budak yg nak sunat ni demam.  Hahahahaha. Tipu sunat🙊

Sampai time tak sunat pon abam cuti sekolah 2016 tu. 😆

Sekalinya nak dijadikan cerita cuti sekolah last year anak bos aku rupanya yg sunat.  Dia joinkan anak dia sunat berkelompok kat masjid Sri Pulai.  Tapi setakat tu ajela yg aku tau. Malas la nak tanya lebih. Kang orang kata nak tau pergila tanya sendiri kenss. Hahahahahha

Bulan 10 tahun 2017 aku cakap dgn en abe nak sunatkan abam. Kita join la sunat berkelompok kat masjid.  Murah sikit.  Sekali tak murah mana ponnn.  Rm120 tak salah aku join tu. Ni betol memang gembel aku desak laki aku join sunat berkelompok tu. Dengan tak tau cara apa dia pakai.  Dokter mana yg datang.  Aku cari no fon.  Suruh en abe call.  Masukkan nama. Dah tunggu aja date sepatotnye.  Silap gila!  Hahahah

Takpala belajar dari pengalaman.  Korang kalau nak join sunat berkelompok tu kena tau cara apa yg akan diguna pakai.  Dan dari spital mana dokter tu datang.

Macam aku,  sampai 25/11 tu baru tau kekdah dia guna laser + jahit.
Dan yg dtg tu bukan dokter ponnn.  Bekas mudim kat klinik kesihatan simpang renggam.  Aaaaa kau!  Jauh pulak tu.  Sebab apa aku kata kena amek tau dr mana dokter tu.  Pasal jika ada something yg korang curious bole la rujuk or pegi terus klinik/spital yg sepatotnya.  Ni kalau ko ada apa² just snap wasap pada mudim tu.  Dr situ aja akan dibagi khidmat nasehat.  Owhhhh man!!!  Amenda aku dah buat niiiiii.  Rasa mcm nyesal gila kot. Tapi benda dah jadik. Dalam hati mmg tak putus doa la. Moga semua yg baik² aja yg jadik.  Tapi kalau korang yg jenis mcm tak kesah ok je communicate thru wasap.  Dan yg anu tu bekas mudim.  Korang bleh aja proceed and go on.  Tapi macam aku tak berapa suka cara cenggitu.  Macam tak proper.  Dan macam leceh.

Panjang pulak ceritanya ye.
Tapi still mudim tu kasik ubat tahan sakit dan antibiotik.

Sebelum sunat tu adalah acara bersiram bersama bomba.
Ohhh ni program komuniti taman dengan McDonald.  So tiap yg sunat tu dapat token rm10, kain pelikat dan beef burger.

Pasal panjang  sangat dah aku tulis ni.
Nantila. Aku sambung part 2 Hadif dah bujang. Ni ko tengok dulu teaser video abam bersiram dgn abam bomba😂






No comments:

I WARN!!

i have no intention to show off or provoke anyone in any matter.
jika anda terase dgn ayat2 yg dikeluarkan, please feel free to leave frm here....
diz is our life/ my own blog....diingatkan
DO NOT
ever copycat the idea of my backdated articles/photos WITHOUT my permission please...
if u'r posting any backdated entry of mine on u'r latest post..please keep my link credited..
Just be nice...

Happy reading...!!