Sep 11, 2015

pendidikan anak

menjak banyak status mak mak yang anaknye amek UPSR menular kat FB.
aku pon jadik makin nebes.
sekarang ni akademik penting amat kan?
tapi tak jugak.
ade je sekarang orang-orang biasa yg jadik kaya raya.jadik jutawan.

tapi asal usulnye tetap ILMU tu penting.

tapi aku bit konpius.
dalam nak strict untuk bagi pendidikan kat anak anak ni.

macam abam.
aku dah kasik tuisyen umur 6 tahun.
member2 kate aku hover!
"anak ko kecik lg weh!!!"

abes tu... nak buat camne.
keadaan memerlukan abam kene jugak pegi tuisyen.
siriusli aku bukan mengharap anak anak aku dapat kerja sampai menjadik PM.
tapi kalu jadik...syukur ALHAMDULILLAH!
cume aku takmo anak tertinggal.
takmo anak aku malu dgn kengkawan yg lg heibat dr dorang.
takmo anak aku kene marah dengan cikgu.
tu je...
dan yg lelaen.sure la aku nak anak-anak aku ni berjaya donia & akhirat.

ade orang kate aku menunjuk-nunjuk sekolah-kan anak sekolah cina.
celah mane aku menunjuk entahla.
mungkin ade cara aku bercerita atau cara aku upload kt FB kurang menyenangkan.

yg tau hanye ALLAH saje yg tau.
aku pernah frust dulu time abes belaja.dekat 1 tahun 1/2 dok menganggur kat umah.
tadak keje.
pegi cari kerja, pergi interview.semua nak MUST SPEAK MANDARIN / FLUENT IN MANDARIN. selain daripada nak pengalaman. ate baru abes belajo tang mane aku nak dapat pengalaman kaluuu org tak bagi aku peluang...
ko rase????

dari situ memang aku dah berkate kat dalam hati.
aku ade anak.aku nak sekolahkan anak aku sekolah cina.
kalau ye pon tak berapa sukses dalam akedemik.
at least dia ade bahasa tambahan untuk diri dia.
tak laku kat johor.
untung-untung bole carik keje kat singapore.

kalu bab ngajor anak pulak....
owhhh itu buat entry laen.
tapi yg aku rase sekarang semua kene cepat. semue kene pantas.
kalu ko terlambat sket.
pasti ko akan tertinggal.

apepon utk calon2 UPSR yg dah merdeka semalam.
auntie akish doa-kan korang sukses ya.
if cemerlag Alhamdulillah.
if kurang cemerlang. takpe...korang ade SPM...
tu baru betol2 permulaan hidup korang.

**btw  kak amiiza - blog diari famili kami....bole tak nak no fon akk..ade something yg kite nak tanye akk...
kalu akk bace ni...akk wasap kite eh.. 018 2777794**





No comments:

I WARN!!

i have no intention to show off or provoke anyone in any matter.
jika anda terase dgn ayat2 yg dikeluarkan, please feel free to leave frm here....
diz is our life/ my own blog....diingatkan
DO NOT
ever copycat the idea of my backdated articles/photos WITHOUT my permission please...
if u'r posting any backdated entry of mine on u'r latest post..please keep my link credited..
Just be nice...

Happy reading...!!