Jan 12, 2012

silent treatment...


aisheehhhh....menjak2 nih n3 aku berkesinambungan dr n3 orang laen...bukan ape....agak2 cam tertarik lagi menarik..ok wat kalu kite share2 idea....tukar2 idea..kannn...


pepagi meyambil bekpes roti sarden...bw kat belog mommy mia..aww.....teros rase cam terkene kat batang hidung sendiri..

tak dinafikan...mommies2 bloggers nih ramai yang penyabar..penyabar dari segi mengadap karenah anak2...sabar melayan si somi....dalam pade mase yg same mommies2 sekelian adelah berkerjaya...

macam aku nih...teros terang..aku adelah seorang yg tak boleh nak penat sikit...lagila kalu penat banyak...balik2 keje....mengadap pulak si anak yg merampusnye yg sgt2 la bleh tahan...lagi2 bile en.abe bekerja shift petang...aduyaiii....tu yg hangen cepat aje sampai kepale..

ye..aku adelah seorang yg tak suke dgr budak menanges....lagi2 menanges yg tak tentu pasalnye...entah ek..maybe korang bleh kate..
"kalu gtu..baek bela anak patong aje..baek takpayah ade anak"..
ye betol....tp korang tak berade ditempat aku...so korang bole kate cam tuh.. memasing punye bahagian..

sometimes aku ade jugak terpikir....alangkah bestnye kalu aku punye kesabaran yg tahap maksima...yg boleh handle anak tanpe perlu marah2...tanpe perlu menjerit2...tanpe perlu menaek tangan...

penat okeh jadik seorang yg baran nih...hati sakit..dada pon sakit...

bukan tak pernah try untuk buat silent treatment pade si abang besar...ade time aku bleh la buat dekkk je bile dia melalak bagai nak gile..tp tak boleh sungguh bile aku baru je jejak kaki masok keumah balik kerje...dadif mule buat kelaku....melalak beria2....huihhhh mak haiiiii...... tak sempat nak hape2 dah melalak.....ko igt boleh tahan?????...

time makan pon adelah time utk dadif merampus...cun2....aku cedok nasik nak kasik makan....startla drama dadif....nak itu ..nak ini...nak mengelak diri dari makan nasik..pastu melalak bagai nak rak lagi...ko igt????adoiiiiyaiiiii......

1 aje kot untuk motivate diri aku sendiri kenapela anak aku nih kuat sgt menanges....teros kate kat dalam kepale otak "ALLAH tuh takkan uji kalu hamba DIA tak kuat"..yeahhh......kat situ aku boleh kool down sikit...

agak kagom bile bace cerite mommies2 yg gile tabah melayan karenah si anak...yg bleh tahan telinge dgr anak melalak yg bukan sekadar ek..ek...huhuhuhu.....aku pon nak juge 
telinge kebal cam korang la.....

sape yg nak dgn sengaje sakitkan anak sendiri aka amanah ALLAH itu???? dah tentu semua orang taknak.....

dan yg pasti aku dari hari kesehari mencube menjadik seorang yg tabah..tabah menghadapi segale2 nye....lagik2 dah nak menjadik ibu kepade 2 anak...

amin..amin...amin...




4 comments:

CuppyCakeMommy said...

mmg seksa sangat kan ada anak yang sukabuat perangai..suka nangis..suka melalak tak tentu pasal..mia pun sama..Tapi i tahu kalau i marah2 dia,lagi kuat dia nangis.Lagi panjang akalnya.Apakata,masa dadiff nangis tu, u pergi tempat lain.Masuk toilet mandi ke..hehehe..atau masuk bilik biar je dia kat hall nangis sorang2..
takpe lah babe..slow slow..dah besar sket nanti pandai lah diorang nak fhm kita penat semua kan

eB said...

haku satu kapal ngan ko la sis. aku leh jeriot cam hantu biler kena time dh letuh sgt. aerish tuh kuat mragam. adeh. baran aku nih xtau la biler nk ilangnyer. hu3

LYAfrina said...

mmg kalo kt tlalu letih n mood moody.. tba2 ank buat prangai...hmpir hilang akal gak nk memujuk.. jd..dlm apa2 situasi pon..kt kna byk bsabar n cba btenang..

sha said...

babe, anak aku pun sama jer... pantang nampak kelibat mak dia ni hilang kat balik pintu memang meraung tak hingat mcm kena lepuk. sib baik my hubby lama x gi outstation so sempat la aku mandi, mkn mlm. kalo dulu2 hubby gi offshore jgn harap aku dpt masak mlm. mesti siap2 tapau b4 amik dia. tapi smpai skrg pun tak tgk tv dah mlm2. dok melayan bdk tecik ni sampai dia tido. ahaks

I WARN!!

i have no intention to show off or provoke anyone in any matter.
jika anda terase dgn ayat2 yg dikeluarkan, please feel free to leave frm here....
diz is our life/ my own blog....diingatkan
DO NOT
ever copycat the idea of my backdated articles/photos WITHOUT my permission please...
if u'r posting any backdated entry of mine on u'r latest post..please keep my link credited..
Just be nice...

Happy reading...!!