Aug 15, 2011

pasti ade hikmahnye...



jenjalan kat umah kengkawan....terbace belog aisyah...emmmm...antare citer dia yang menarik pasal dia peknen lagi....tp bukan la nak citer pasal aisyah sebenornye....

cume terpikir pasal diri sendiri....pasal peknen lagi..siyesli mmg la aku neh MACAM dah ready utk peknen lagi...dan sedang giat berusahe utk peknen balik...cume rezekinye belom ade...

tp itulah manusiakan..bak kate momma pia...."ko nih...bile peod tak dtg lg...ko sebok cakap tak kuar2....bile dah kuar...ko kate ko nak peknen...mane 1 yg ko nak???"...kannnnn betolla....mane 1 yg aku nak???....

dan yang sebenarnye...hati nih masih berbelah bagi..bole ke aku??udah kecukupan ke financial sume...ready kah???emmmmm hati masih tak konpem lagi...so......

yah....now aku dah accept......ALLAH tau yang terbaek utk aku....maybe DIA suruh aku betol2 bersedia....dr segi mental dan fizikal...

macam mane aku nk ade 1 lg anak kecik??? sedangkan bile hadif adam buat perangai aje...habes aku kerjekan dia...emmmm...dan maybe DIA nak suruh aku tingkatkan lagi kesabaran ......pasti ade perancangan yg terbaek dr DIA utk aku dan keluarga aku......

maka aku pasrah .....alhamdulillah....





9 comments:

www.akma81.blogspot.com said...

mental mmmg kena wooo kuat kalo anak 2. bercakap dari pengalaman. hiks!

@e_da said...

akish... samala kita.. eida yg dah pegnant aritu pun gugur mmg eida fikir benda yg sama.. Allah lbh tau masa yg sesuai untuk kita... nti kt peknen sama2 ek.. gurl plak.. hihihi

anie said...

betul2..kita hanya merancang DIA yang menentukan..
b4 nie pun sblm sy tambah lagi sorg..bila org tanya bila nak tambah nie..selalu jawab nak tunggu yang pertama nie besar sikit..x besedia la.. budget xcukup la
last2 bila terrrxcident ;)..n dapat lagi sorg alhamdulillah sumer pun ok..takut pasal budget pun ok je..rezeki anak2 sentiasa ada...
so akish dun worry..klu dapat alhamdulilah..xdapat keje keras lagi..hikhik

♥ Vna ♥ said...

betul...Dia yang menentukan so sabarlah beb, insyallah ade rezeki nanti, tunggu masa ug sesuai jek

Aishah Rahim said...

Kan? Sebenarnya Allah lebih tau apa yang terbaik untuk kita. Cepat atau lambat, Dia yang lebih tau.

Chayok lagi Akis. :)

::NureeN:: said...

mental & pizikal kena ready la kan.. nureen pon plan jgk tp blum ada rezqi..

KakD said...

alahai beb..samela dilema kite nih. Aku pun tak pasti aku dah ready or nope.

Insyaallah beb kalau dah rezeki tak kemane sabar yea.

Softtouch [Hanim] said...

sabar kish..pasti akan tiba masa tu..betul Allah ada perancangan yg baik utk kish..sabar yer..

Lieya said...

Sesungguhnya Allah lebey mengetahui ape yg terbaik utk kite... Bersabarlahhh InsyaAllahhh ade rezeki Dadif beradikk tu nanti... Tingkatkan kesabaran ko.... Caiyokkkk Bonda Dadif..

I WARN!!

i have no intention to show off or provoke anyone in any matter.
jika anda terase dgn ayat2 yg dikeluarkan, please feel free to leave frm here....
diz is our life/ my own blog....diingatkan
DO NOT
ever copycat the idea of my backdated articles/photos WITHOUT my permission please...
if u'r posting any backdated entry of mine on u'r latest post..please keep my link credited..
Just be nice...

Happy reading...!!