May 20, 2011

tika ini...



salam morning uols...dan salam jumaat pade semua anda-anda-anda sume...
dannnn dukacitenye....bujang sayep masih belom betol2 sehat....dan cume ade sikit hepi...nampaknye poo poo dadif mule sudah menampakkan ciri2 utk keras.....syukur disitu...

owh ya...aku dapat mc 2 hari..dokter bagi untuk pantau dadif selama itu...kene pantau poo poo dia..kene pantau kot dia ade muntah...kene pantau kot dia ade demam...kerane sume2 itu bahaya utk dadif diketika ini...perotnye dan ususnye udah dimasuki kuman! *bad*

hari2 aku mendoakan yg terbaek utk hadif adam...cepatla baek anak kuh....ko taula lil dadif tuh...kalo sakit...dia punye super duper triple mannnnnnnja la saaaaaaagat *sile bace dgn intonasi yg betol kengkawan...dgn menyebot "sa" itu dgn panjang*

siyes aku kate...penat ok jage lil dadif time cery bery nih...jap2 nak kene basoh poo poo dia tuh....dahla time nak basoh tuh konpem meraung....belom masok dia punye cranky lagi....lagi kuat cranky dia...puting aka kopek dia...aku dah mule sembunyikan..so no more kopek kat mulut dadif..!yeay !!! disitu...

ok...now aku nak bekpes nasi goleng...pastu nak kol anakanda tershenta...nak tau update cery bery dia...ok..kang kalo aku rajin aku update korang lagi ye kengkawan....



dadif kuh pagi semalam...

ini...ketike sebelom sakit...=(





7 comments:

Lieya said...

Ciannnn dak dadif, jgn lupe kasi minum air kelape campur garam. Petua org2 tua yg aku tau mase anak sedara aku cery bery selama 2 minggu nok...

Lynn Abd Latib said...

alahai sian betul kalo anak kena penyakit gini..auni kena dkt 6hari sblm raya haji..lepas makan Smecta baru kurang sikit..mmg penat..tahu dah..apapun smg x melarat sakitnya!!

Unknown said...

sian nyer weh...sedih aku baca, semoga dia cepat sembuh k

eB said...

kalo kiter pn letih... adeiiii... smoga cepat semboh eh

edane said...

wah mantap! lebih kurang dengan eysraf gaya tidonya

Mek Rose said...

bahaya tu usus dah di jangkiti kuman
hope takde ape2 la jd kat dadif..moga cepat sihat n stool dia back to normal..amin

aan aka nurul said...

harituh mse dtg uma kn okeh je...
lor... get well soon...

I WARN!!

i have no intention to show off or provoke anyone in any matter.
jika anda terase dgn ayat2 yg dikeluarkan, please feel free to leave frm here....
diz is our life/ my own blog....diingatkan
DO NOT
ever copycat the idea of my backdated articles/photos WITHOUT my permission please...
if u'r posting any backdated entry of mine on u'r latest post..please keep my link credited..
Just be nice...

Happy reading...!!