Apr 8, 2016

Result Exam-awal tahun

**sebelom bace diingat-kan ini bukan entry RIAK atau ape.
kalu rase macam tak suke, bole klik pade ikon "X" belah kanan hujung atas sekali.
tulisan ini untuk memori diri sendiri dan anak2 aku sendiri **



abam kan darjah 1.
sekolah cina.
sedia maklum tough dia macam mane nak compete dgn budak2 cina.
maka amat la risau aku tang exam dia.
takot dia tak paham ape soalan.
since soalan semua dalam bahasa cina except BM,BI & agama islam.

exam start awal bulan 3 itu hari.
mmg sebelom exam aku pulun kaw2 suruh baca buku + buat soalan math linus dlm bahasa cina.
PLUS dgn tuisyen. 
asik folo up dgn lao shi tuisyen dia pasal exam dia.

#ALHAMDULILLAH
result sangat mengembangkan segala ape yg bole aku kembang-kan.
#syukur!
rase berbaloi sangat bile dpt result dia tu.

aku time dia exam dah tak push dia bebenor la.
just revision sikit2.

tuan empunye report book

canggih benau aku rase report book budak sekarang

tu result dia.
BC - 81%
BM - 100%
BI - 99%
MATHS - 100%
DST - 100%

ok part BC aku #syukur yang amat.
bg aku dia dah cukop skor utk subjek tu.
dapat 50% asal tak gagal pon aku #syukur.
pasal aku tau agak susah budak melayu nak skor kaw2 BC.

BM #alhamdulillah.
syukur jugak.

BI #alhamdulillah jugak.
1% saje nak full mark.
salah pasal capital letter saje.
haih...salah tulis huruf kecik sepatot besor pon consider salah.
takpe. next time try lagi.

maths & DST ya Allah,
serius aku tak sangka dia bole skor.
ni pon aku tak berape nak expect dia bole dpt full mark.
pasal soalan semua in BC okeh.
time dapat tu..
ya ALLAH hati aku hanye ALLAH saje yg tau camne.
gumbire.bangga.sedeh.semua ade.
time tu jugak rase berbaloi aku bergado dgn dia tiap hari aka tiap pagi & tiap malam.
time tu rase tak sia2 anto dia pergi tuisyen seawal umur 6 tahun.
time tu semua stress ko kat tempat kerja hilang.

rase ape semua permintaan dia nak aku tunaikan.
gumbire seorang emak!

tapi masih terlalu awal utk gumbire sesangat.
pasal baru awal tahun ken.
so skop subjek pon belom masok yg susah punye.
dah dapat result macam ni.
for sure sebagai omak MENGHARAPKAN result yg MAINTAIN atau makin meningkat.

muge abam & dedek berjaya dunia akhirat.
diterangkan hati dan dipermudahkan urusan pembelajaran, kehidupan, kerjaya dan hubungan,

doa mama sentiasa mengiringi anak2 mama yg tersayang.

amin!





1 comment:

Z.U.E said...

pandai nya hadif.. tahniahhh!

I WARN!!

i have no intention to show off or provoke anyone in any matter.
jika anda terase dgn ayat2 yg dikeluarkan, please feel free to leave frm here....
diz is our life/ my own blog....diingatkan
DO NOT
ever copycat the idea of my backdated articles/photos WITHOUT my permission please...
if u'r posting any backdated entry of mine on u'r latest post..please keep my link credited..
Just be nice...

Happy reading...!!