Apr 11, 2016

pulut mangga

penangan FB ni heibat sangat ni.
selalunye kalu teringin bebenau pasal makan memang dari FB la selalunye.
sikit hari dulu blog.
blog yg selalu aku mcm terliur blog ceera noh la.
dedule masa dia memuda kan dia selalu outing.
so rajin la dia makan luor.
makanye terliur2 aku tengok "sedapnye makanan minah ni makan"
kang balik umah nak buat la. nak ajak en.abe la.
tapi itu semua napsu...
napsu yg menguasai time tengok gambo.
hihihiihihihi

yg paling latest aku teringin bebenau adelah pulut mangga.
ekceli aku tak pernah pon makan pulut mangga ni.
inila kali pertama aku makan.
entah kenape rase sedapnyeeeeee lahai pulut mangga ni!

cari punye cari asiklaaa takde.
kalu ade musti jauh!
dah jumpe habes pulak.
nak masak sendiri, memang tak la.
-_-

1 hari tu mami pegi pasar borong pandan.
dia beli la pelam yg sesuai utk buat pulut mangga,
tapi time tu aku tak tau lg dia buat pulut mangga tu.

aku whatsapp en.abe jom pegi tempat ni.
ade jual pulut mangga.
sedaaaaaapnye!
en.abe kate "mami buat pulut mangga hari ni yang, untuk awak tu.special tau"
time ni aku kat opis.
teros aseee ohh tak zabar nak balik!

balik2 panaskan nasik.
bongkar periuk.
tapiiii macam takde aje...alaaaaa.teros rase down.

dah nampak mcm takde baru nak tanye "mami ade buat pulut mangga?"
adeeee.kt periuk tu...bla bla bla n blaaaa.mami jawap.
kau teros yey!!!!

naek mandi.
turun bawah tgk mami tgh kopek pelam tu.
wow!!!! dapnye!!!

begini ropanye rase pulut mangaaa...
ahhhhh nekmat!

#syukur #alhamdulillah!
dapat jugak merasa pulut mangga
terima kasih mami + ayah!!!!
adik sayang mami ayah ♥





2 komen tomen:

Salina@IbuAqil said...

Dap nyer.....
Pulut mangga...
Terliur..

wahida said...

pulut mangga mmg best!
mmg makan sambil pejam2 mata gitu...hehe..

I WARN!!

i have no intention to show off or provoke anyone in any matter.
jika anda terase dgn ayat2 yg dikeluarkan, please feel free to leave frm here....
diz is our life/ my own blog....diingatkan
DO NOT
ever copycat the idea of my backdated articles/photos WITHOUT my permission please...
if u'r posting any backdated entry of mine on u'r latest post..please keep my link credited..
Just be nice...

Happy reading...!!