Oct 1, 2015

tugas suami

Tak tau mengape lately ni macam banyak aje cerite tentang suami buat kerja umah, settlekan hal anak-anak.

Macam mane ek nak cerite. Owh ok en.abe kerja shift. Pagi 9 - 6. Petang 3 - 11.
Which is aku fix 9-6.

Selalunye kalau en.abe ade rumah kalau dia kerja pagi, honestly dia yang akan settlekan anak-anak dia.

Like kasik makan malam. Sometime adela dia masakkan kiteorang kalau memasing fussy takmo makan lauk yg mummy aku masak.

And honestly aku memang tak reti masak.Atau lebih tepatnye aku memang pemalas lipas!
So nak tak nak memang en.abe yg kene masak.

Bab settlekan anak-anak pulak, macam mandi atau seangkatan dengannye, aku selalunye win-win la.Kalu hari aku laki bini kene hari cuti yg same, pagi en.abe yg mandikan. karang petang aku pulak mandikan budak-budak tu.

Kalu bab makan, memang en abe yg kene kasik time dia ade kat umah. Mandangkan time dia terhad dgn anak-anak dan dgn time makan saje aku rase bonding dia dgn anak-anak. Harapkan time lain jangan harap ye.
aku akan kasik time en.abe takde kat umah saje.

bab ngajar anak pulak, selalunye itu tugas aku la. En.Abe jarang amek pot pasal pelajaran anak-anak dia.tak surela dia takmo amek tau atau malas nak amek tau..atau dia tau aku memang dah take over pasal pelajaran anak-anak dia so dia tak payah risau lg hal itu. Unless aku yg suruh dia ajar atau aku ade membebel pasal homework anak dia..barula dia take over sikit2 pasal pelajaran anak-anak dia.

Dari time masa anak-anak kecik lagi...rasenye memang en.abe yg banyak settlekan.
Kalau anak nanges..anak nak susu.anak nak tido. Semua memang dia yg buat. Emmmmm...
Aku rase ok la kot. Dia pon reti buat. So why not tolong kite binik dia. Tapi tula maybe kalu mak pak mentua kite tgk anak lelaki dorang yg kene buat. Rase macam what? u yg kene buat semua? mane bini u?  begituuuu...

hahahahhahahahah

^____________________*

Apepon kene ade sepahaman la. Dan ade rase tanggungjawap masing-masing. Bukan makne laki aku buat kerja tu semua, aku dok lepak goyang kaki atau ape *kadang ade gak maen henpon* tapi kene win win. At least masih ade lagi rase belas antara suami isteri. Yela macam lakik aku siapkan anak dia makan. Aku gosokkan gigi dorang. Tidorkan anak-anak. yg bermaksud masok bilik keraskan diri nunggu anak-anak tido dgn lena. Pasal dorang tu pentakut kalu mak apak takde kat dlm bilik ko jgn harap diaorang nak tido. Sementara aku tidokan anak-anak dia, en.abe settlekan botol anak-anak dia.sambil nengok tb.

karang anak-anak dia dah tido aku jeritla suruh dia pulak tido.

kahkahkahkahkah

ok susah nak kate lebih-lebih.pasal anak aku 2-2 pong lelaki. Karang kalu aku nengok anak jantan aku kene kerah dgn binik dorang, sure aku pong sentap lebih.
tapi as as long sesame buat...memasing ade bahagian memasing..lakik urus anak.binik settlekan hal rumah.
lebih kurang begitu ..... ok la tuh.

nantila...tgu anak-anak aku beso...akan aku update ape yg akan terjadi...neghngehngehngeh

dan yg penting bukan aku tak sayang ko tau husband....pasal sayang yak amattttt letewwwwww kite bagi same rate tugasan memasing....

hehehehhehheheh








No comments:

I WARN!!

i have no intention to show off or provoke anyone in any matter.
jika anda terase dgn ayat2 yg dikeluarkan, please feel free to leave frm here....
diz is our life/ my own blog....diingatkan
DO NOT
ever copycat the idea of my backdated articles/photos WITHOUT my permission please...
if u'r posting any backdated entry of mine on u'r latest post..please keep my link credited..
Just be nice...

Happy reading...!!