Jan 6, 2014

orientasi..

time bendealah ni kuar...abam dadif...
dah pon masok kelas yg betol-betol punye...
nanti update cane progress-nye...
samekah mcm orientasi yg bakal aku nk up-kan cite-nye nih
atau...ade better progress..

^______________*

orientasi ni 30 & 31 Disember 2013..
isnin dan selasa...
orientasi ni utk murid-murid jumpe teacher class dorang...
tgk muke kawan-kawan yg bakal dorang tgk hari-hari..

hadif aku tukarkan tadika cina...
niat dihati time dia primary 1..
nak register-kan dia ke skolah jenis..
muge dipermudakan urusan ini...

muge aku dapat pekak-kan telinga...
kuat-kan hati
kuat-kan semangat nak masokkan anak kat skolah cina...

=)

well cite pasal orientasi nih...
dah dok umah cuti skolah lamekan..
dekat 1 mth ++..
so lemak tongkeng dah sampai kepale!

bangun pagi..very da liat!
susah!

sampai skolah...
nanges!!!



dadif aku masokkan sesi pagi...
masok pukol 7.30am..
so aku nak pegi keje...
bolela hantar dia sekali..
balik..aku naek-kan dia van...
hati ni berat ok...
nak naek-kan van bagai..
tp apekan daye...
i have no choice...
muge Allah sentiase lindungi ini anak...

=(


cume...
schedule aku...totally berubah la...
ini anak masok kelas pukul 7.30am..
kene bangun awal lg sikit...
siapkan diri sendiri...
then nak kene pujuk ini anak bangun..mandi...
siapkan segalenye...



ini tgh tgu time utk gerak ke skolah..




memule sampai....
nanges...
tp..dadif nanges bukan stok nanges jerit-jerit..
dia nanges ala-ala sopan..
yg pastinye...boleh bikin hati aku jugak syahdu!



name kelas dadif is K1 Leopard
1 kelas ade 2 teacher...
teacher dadif yg tu..namenye teacher Ina...
yeap..malay..
syukur..
at least..
dia adela remind-kan dadif b4 makan...bace bismillah..bace doa mkn..

pasal makan..
korang jgn la risau lebih-lebih...
kalu korang risau..
aku gile psiko okeh!

anak aku tuh..aku bekalkan dia makanan..
yg dimasak oleh babah-nye tiap-tiap pagi..
gigih babah eh masak-kan bekal utk anak..
so....dont risau...

tp if dadif ter-makan sekali pon makanan skolah dia..
shud be ok...
psal kat situ...pork free...
apetah lagi segale minuman keras,,,
teacher Ina pon makan makanan yg dimasak oleh auntie dan kakak bibik yg mmg dihire utk masak utk anak-anak ni..

dan..aku pon tak risau sgt...
pasal dadif ni bkn jenis pemakan sangat..
so dia tak kesah if tak same makanan dia dgn kengkawan laen..
dan aku tgk..dia sikit pon tak terliur  dgn makanan kawan sebelah..
kalu kawan kasik dia makanan..
dah wrning dia awal-awal..
if kawan kasik makanan...
say tq...taknak...pls jgn amek..

=)

dalam kelas dia ade 16 orang..2 orang aje melayu...gegal..Dalisya namenye
lelaki aku rase ade 4 orang aje termasok dadif...

sume kat dalam ni umur 5 tahun..

hari ke-2 orientasi..
aku tade snap-snap..

dan..aku pon tak stay kat dalam kelas...
just tgu kat bawah...

kol 10 naek atas...
nak ngendap time dia break..
sekali kuar techer Ina...
ckp hadif kencing..
owhhh mai!
apekah anak aku ni...
punyelaaa takut..
sampai nk g toilet pon takut nak cakap...
haiii....

harap...hari ini...hadif ok dikelas..
boleh sesuaikan dgn environment baru..
dgn kengkawan baru..
dgn teacher baru..
dgn pembelajaran yg baru...
amin!

anakku hadif adam...
momma mau yg terbek utk awak..
dan..yes...siriusly...
diz year,,at umur awak 5 tahun
momma harapkan terbaek gak dr awak...
muge awk dapat adapt segalenye..
muge awk berjaye..
momma sayang awak..
muge Allah sentiasa melindungi awak...
momma sayang awak sangat-sangat!



No comments:

I WARN!!

i have no intention to show off or provoke anyone in any matter.
jika anda terase dgn ayat2 yg dikeluarkan, please feel free to leave frm here....
diz is our life/ my own blog....diingatkan
DO NOT
ever copycat the idea of my backdated articles/photos WITHOUT my permission please...
if u'r posting any backdated entry of mine on u'r latest post..please keep my link credited..
Just be nice...

Happy reading...!!