Jun 27, 2012

my version...





halu....assalamualaikum....
la nih time korang bace n3 aku ...yg auto publish...genap aku berpantang 17 hari...haaaiiiii lame la lagik...


nak story versi berpantang aku beranak secara normal....


kali nih....berpantang aku idakla se-stress time aku berpantang beranakkan dadif dulu.....kali nih aku rase..lebeh kool sikit..walaupon adekalenye....ade gak aku menanges...tp idakla sampai dilanda dipressed yg gile vavun..dan mommy aku pon nampak lebih kool memantau chare berpantang aku....kali nih ..semua dia kate ok.....dgn syarat...makan sikit2...bukan dgn muntah kedarah....time masok 2 minggu aku berpantang...mommy dah bagi izin naek turun tangga pergi kebilik....dan paling best....mommy kate...bile dah sebulan....boleh aje kalu awak nak kuar berjalan...tp kenela beringat2....wuhuuuu...itula yg paling ditunggu2....


kalu bab makan aku tak berape kesah sgt.....ok saje dgn  masakan untuk orang berpantang..bile mommy offer aku makan ayam....woohhh...kennot....itu aku tak berani......takot merenyam owhhh...kalu gatai......camne nak kerok?...cume mommy still berpegang..."tak bulih minum banyak air".....katenye....nanti peranakan kembang....urat2 kat dlam tu susah nak mengecut....dan paling termasok dlm minda aku.....nnti peranakan awak terkeluar....ewwwww....itu sgt scary....btw ..korang pernah tgk tak camne peranakan /rahim tuh terkeluar...




salah 1  contoh...dah stage yg paling kritikal!
maka...ko jgn la kate nonsense time pantang tuh tak bleh banayk minum air ke ape......mak bidan yg urut aku pon kate begitu...dan dia dah ade 2/3 orang yg dia dah jumpe......sgt seriau okeh......bukan bermakne ko tak bleh minum langsong....bolehh...cume kene berpada2...dan kene sikit2....tak bleh skalik teguk saje...


dan....amalan berbengkung salah 1 faktor utk mengelak kene bendealah nih....tp....aku pon tak berbengkong..aaaaa....camno....pueh mommy aku membebel....suruh pakai bengkong......mmg tak bestla pakai bengkong tuh....panas...sussah nak bergerak...gatal....segale2 nye ade.....pade ko yg akan berpantang..jgn la abaikan pengugunaan berbengkong!...


yang laen2....macam param pilis....itu pon aku tak pakai.....aku pakai la jugak pilis...tp utk 5 hari yg pertame aje...tak tahan...pasal tgk muke yg hodoh..makin bertambah hodoh...akibat jerawat naek kat dahi.....ewwww!!!!


bertungku...pon aku skip......pasal ape aku tamo...entah...mommy aku pon wat deek je...maka aku pon takyahle.....*cea salahkan org laen*


jamu???pon tidak....cume makan obat moden dr shaklee....


pemakaian stokin......iini....aku buat.....takat pakai stokin siang malam...ape ade masalah....


ape lagik??? tu ajela kot....nanti....bile ade kesempatan lagik.....kite story da mori lagik la yeh...


pade korang2......akan ku berjalan kat belog korang yeh.....la nih..mmg tk dan....tgu bby QQ tdo....nak kene layan si abang pulak...fenat....!









9 komen tomen:

Liza Othman said...

ada baby baru? tahniah!! :)
rehat cukup2 ye..

rose ~ Ibu Rafiq dan Aishah~ said...

org moden berpantang tol ko ni..ehheheh jaga diri tau..kene tahan la skit berbengkung..betungku...44 ari je..then ko leh rilek..tapi aku pantang 100 hari tau dari mkn benda2 sejuk..

mak aku strict giler bab2 pantang..so aku ikutkan aje...:-)

eB said...

uish beb, betoi ke sbb minom air tuh? cousin aku pharmacist kater bkn... mmg kena minom air byk. jadik g2 sbb x bengkung & x urut & x tungku.... wallahualam.

Qhaifa Nur said...

kejap aja 17 hari...
jangan stress dalam pantang boleh bahayakan diri sendiri...jaga diri

Hanani said...

time berpantang mmg kena betul2 kalau tidak akan datang merasala badan sait sana sini

littlehumblelynn said...

adoikhhh!!!takutnya tgk gmbr tuh X-(
selamat berpantang,

Nad @ MamaZN said...

terkejut plak tetibe tgk gmbo tu, huhu!

wan nurul hezrina said...

rasanya kena minum byk air.setuju ngan eb..doktor kata kena banyak minum air sbb nnt sembelit dan nak bagi susu ada..rahim terkeluar sbb duduk mencangkung rasanya..nuul minum banyak air masa pantang dan banyak susu..tapikan rasanya akish kena amalkan bekung n tungku baru segar nnt badan

Rasidah Ahmad said...

erkkk takotnya pic xxx tu... masa saya berpantang..banyak gak minum air sb nak bagi banyak susu.





bajukurung budak (english cotton)
www.bajukurungmurahsangat.blogspot.com

I WARN!!

i have no intention to show off or provoke anyone in any matter.
jika anda terase dgn ayat2 yg dikeluarkan, please feel free to leave frm here....
diz is our life/ my own blog....diingatkan
DO NOT
ever copycat the idea of my backdated articles/photos WITHOUT my permission please...
if u'r posting any backdated entry of mine on u'r latest post..please keep my link credited..
Just be nice...

Happy reading...!!