May 17, 2012

hubster..


tak pernah kot cerite pasal en.hubster / hubby / en.abe / en.somi/ en.nafi kat "kontahadif.blogspot.com" nih...hari nih meh nk ngumpat / puji sikit pasal beliau...




yeh...aku beruntung kot dapat somi macam en.nafi nih..pasalnye...beliau seorang yg sgt penyabar....penyabar jenis hape pon aku tak tauk...pasal aku rase..aku tak pernah kot jumpe orang se-penyabar en.nafi....beliau mmg kool...sejak dr zaman bercinta..bawak ke alam perkahwinan....mmg beliau saje yg banyak mengalah dgn aku....beliau jugak seorang yg pendiam....dan sgt pemalu ngn pompuan....memule nak berkenalan.....akula yg memule usha dia..okeh...i yg ngorat en.nafi....memule nak usha...yaaaa ampunnnn....sombongnye mamat nihhhh!!! buhsan!

ingat lagi time bercinta....time aku turun pontian nak berdating.....ade saje minah2 yg berkate..."eh....tu abe....dgn awek dia la"..pastu tersengeh2..huh...tensen mak.... taula time tuh dia rockstar kat pontian...ecececece....*abe name glemer beliau kat pontian* 

dan kalu time bergadoh lagi best.......aku mmg lupe daratan....kalu menghamun beliau....mmg pum pam..pum pam..macam petir !...dah takde sayang sayang....maen ko haku saje......babi...haram jadah....p******k dah lali kat telinga beliau.....dan..beliau ttp kool.....bersabar melayan amarah aku yg ala-ala askar militan....dan chare beliau kool kan aku....dgn amek langkah berdiam diri....dibiar saje aku membebel /mengahamun sampai aku penat...bile aku dah diam.....atau agak2 dah kool..baru di explainkan ape yg dibuat...dan kalu ko-ko nak tau...yezzzzaaa...aku mmg seorang amat cemburu!!!......yela....i tauk i nih tak berape cun..maka.....hati agak sentap kalu ter-nampak ade pompuan atau beliau sendiri ter-tengok org laen.....padehal....ter-pandang saje..bukan tenung ape pon....ok...i tauk perangai buruk!.....cemburu buta!...







perangai cemburu aku tuh beransur sikit2 la... upsss......ade skali aku mengamuk gile babi punye after kawen...siap balik umah kunci bilik tak bagi en.napi masok bilik...tande mmg betol2 punye marah..bukan maen2 punyaaa....

alkisahnye....b4 aku peknenkan dadif...dinner kat mekdi angsana...dah siap2 makan....aku bangun nak amek plastik kat tempat eskrem pasal nak tapau beger yg tak kehabisan....skali aku toleh...ade sorang budak mekdi dok tgh berbual ngn en.nafi...dan kelihatannye muke en.nafi agak terpinga2.....bile aku balik ke table tuh...budak mekdi teros blah....dan aku nanye same en.nafi ape budak tu nak....skali en.nafi kate..."tah...dia kate ade budak kt dalam tuh...nanye...ade nak makan ape lagi tak???psal dia nak banje...dan dia nak kawan.."



owhhhhhhhhhhhemmmmmmmmgeeeeee!!!!! aku rase darah teros sampai kapla....kapla okeh...aku rase aku mcm nak sekeh en.nafi kat situ gak.....pastu aku dok bebel2 same en.nafi......nak pegi sergah kat kaunter mekdi.....en.nafi ajak blah......pasal beliau tauk...kalu aku dah mengamok..boleh bikin kiamat kat mekdi tuh...





kat dlm kete aku teros pum pam pum pam...en.nafi pon tamo kalah..dia teros defends diri dia...aku pulak..tgk en.nafi menjawap..lagik hati aku panas......sampai umah...aku dok melalak....masih salahkan dia lagi.....dan malam tuh en.nafi dapat penerajang sulung dr aku....time cobaan untuk memeluk ketika sesi memujuk....walhal...orang tuh tak kenal..dan tak tau ape2 pon....org yg datang kat dia kan...maka...dia pon macam..."aik??????????" gtu........

 

dan2 tuh....aku rase.....aku nak peknen time tuh jugak...pasal aku rase....pompuan2 sekang adelah sgt kurang hajar!...dan biadap..pasal...tak mengira...org tgh dating ke..hape ke.....maen sokati mak bapak dia aje...at least aku peknen....terserlah sikit ke-matangan kami somi isteri...idakla nampak macam budak lepasan skolah tgh hangat berchenta!.......*matekeatas*

bile dah kawen...aku cube slow down untuk memaki hamun suami sendiri...pasal i tauk itu adelah berdosa besar..

motif nak cerite pasal en.nafi hari ini......pasal...aku mimpi en.nafi ade pompuan laen weehhhh!!!! agak dah lame kot aku tak  mimpi camnih.......rasenye last taun lepas...aku mimpi en.nafi kawen laen.....tp time tuh idakla sentap sgt......tp pagi tadi punye mimpi.....sedar2 aku dah tersedu2...air mate dah leleh.......toleh sebelah..en.nafi sdg lena tidor.......agaknye.....ALLAH suruh aku mintak maap cepat2 kt en.nafi..pasalnye....menjak aku peknen nih...aku asik meroyan aje dgn beliau...ade je yg tak kene.....dan asikla kene marah ngan aku..asikla nak menyentap...maka itu...sedar2 la wahai akis....gtu...




nak pegi keje tadi sempatla aku cerite same beliau..maka sesi memujuk  dan drama pagi hari pon terjadik.......en.nafi macam biase...aku dah tersedu sedan bercerite..beliau kool....tersengeh2.....sambil mujuk....."takde sayang tuh semua....dan insyallah takkan ade itu semua......insyallah....babah akan sentiase sayang awak..dadif....ngan baby....takde terpikir mende laen...selain nak  tambahkan rezeki kite sekuarga...pompuan2 adelah buang mase..dan buang duet.......zaman2 nak pompuan dah berlalu lame.....insyallah....awak ngn anak2 sentiase kat hati dan pikiran...mimpi tuh ALLAH hanye nak duga awak saje...takde kat realiti diduganye time mimpi...."

 

sekian.......dan.....mulai hari ini...aku berazam...namo marah2 en.nafi tanpe sebab yg besar...pasal....aku sayang bangat same suami kuh itu.....suami kuh yg kool.....yehh...mmg en.nafi nih tak romantik....dan kekadang kurang alert ape kemahuan isteri beliau...tak ngapelah.....
asalkan beliau sayang aku dengan ketat-ketat.....insyallah....muge kekal hingga hujung nyawa kami ber2... amin....

 ♥♥♥♥ sayang awak b........sayang sangat!



2 comments:

dee.diyana said...

syahdu plak rasa baca stori akak ni...heee

♥ Vna ♥ said...

cho cweeettt!

I WARN!!

i have no intention to show off or provoke anyone in any matter.
jika anda terase dgn ayat2 yg dikeluarkan, please feel free to leave frm here....
diz is our life/ my own blog....diingatkan
DO NOT
ever copycat the idea of my backdated articles/photos WITHOUT my permission please...
if u'r posting any backdated entry of mine on u'r latest post..please keep my link credited..
Just be nice...

Happy reading...!!