Sep 13, 2017

Happy Belated 1 year resign UEM

Tah hape hape tajuknye tu kan. Dari bulan 7 tu hari nak update. Tapi biasala bz dan malas lagi mengatasi segalanya.
Tak sangka pejam celik pejam celik. Alhamdulillah. i'm survive!
Walaupon sebenarnye bukan la sukses survive jadi full time housewife.
Resign last year 30/6/-2016 dan ni dah 13/9/17.
Setahun 3 bulan. Kalau baby dah laju dah jalan siap lari. Tapi dalam hati hanya Allah yang tau. Apepon tetap syukur still dapat happykan hati mami ayah, anak anak aku. Tak tolong banyak en abe. tapi okla still tak membebankan dia dari commitment bayar segala hutang yang ada.Ramai ingat aku berenti stay rumah dan bisnes online saje.
Tak ye uols. Iols bukan besar besar punye seller. Picisan sangat. Belom dikategori boleh nak menampung perbelaanjaan harian lagi.
Dengan hutang lagi. Memang kenot. Terberak en abe nak settlekan sorang.
Since decide nak berenti dulu, memang rajin gile buat tahajud. Mintak jalan dari Allah, mintak dpermudahkan segaaaala urusan aku untuk bahagian family aku.
Alhamdulillah. Apa yg aku mintak semua dapat!
Punyalakan amazingnya tahajud tu :(

1-1 aku mintak Allah bagi. Time tu Ya Allah syukur yang amat. Tak taula nak gambarkan macammana. Selain sujud syukur kat Allah.
Aku mintak aku dapat keje dengan someone kat rumah. Which is gaji memang jauh beza dengan yg aku tinggalkan dulu. Apetah lagi segala mak nenek benefit yg pernah ada dulu. Senangkata memang 0. Memang pilihan sendiri. Asalakan tak putus kasi mami ayah duit dan dapat kuarkan sikit sedekah.
Selain tu tetibe ada pulak member ofer jadi admin untuk IG bisnes dia. Alhamdulillah. Tak banyak at least dapatla juga buat beli barang kot tengah bulan nanti.Syukur sangat. Tak mewah macam dulu. Tapi yang penting hati aku senang. Tak gundah gulana pergi kerja. Mikir ape lagi aku kena tiaw.
Sekarang bole amek hantar abam pegi sekolah.Alhamdulillah. Tu mana aku dapat buat time keje UEM dulu :)
Tapi tetap syukur sesangat. Dari UEM la aku dapat rezeki yg melimpah limpah ruah jugak.

Tapi bile lepas aja semua tu. Manusia biasa lupa la daratan. Takde dah tahajud.
Maka hati tu gundah la balik.

Yang pasti sekarang aim aku memang nak jadik full time housewife. Sambil tu bisnes online dengan berjaya. Korang yang baca blog aku ni. Tolong aminkan sekali. Mana tau Allah perkenankan. Pasal ramaaaiii yang tolong aminkan.

Okla tu aje nak bebel.
Jumpe lagi kot kalau aku rajin nak bebel lagi.

Owh ya... aku punye bisnes still on tau.
Macam macam produk kecantikan jugak kesihatan aku jual.
Jemput like kat FB Page aku. Rahsia Wanita Luar & Dalam.
Da meh la add friend kat FB. Bole stalk stalk. hihihihihi




No comments:

I WARN!!

i have no intention to show off or provoke anyone in any matter.
jika anda terase dgn ayat2 yg dikeluarkan, please feel free to leave frm here....
diz is our life/ my own blog....diingatkan
DO NOT
ever copycat the idea of my backdated articles/photos WITHOUT my permission please...
if u'r posting any backdated entry of mine on u'r latest post..please keep my link credited..
Just be nice...

Happy reading...!!