Apr 1, 2014

register darjah 1 sesi 2016

last week 23/3/14 pegi register abam dekat skolah Jenis Kebangsaan Woon Hwa.
pegi pagi...syukur tak ramai lagi parents yg datang..

budak2 cina kat skolah tuh..ramah2...
reti respect visitor yg datang...
at least..senyum tu musti ade..
ade jugak 2-3 orang yg menegur.."nak register ya??bilik tgh tau...naek ats 1 lagi tingkat"



=)

nice..

datang isi borang...
bagi semua copy..
kene interview sikit pasal hadif...


then balik...





% sekolah tu...not bad..

tu...hadif tgh berangan bace dlm bahasa cina

ini muke mak yg.....tak tau la nak kate..puas hati ke tak puas hati..
hahahahhaha



cuti skolah...budak2 cina skolah menengah ni..isi mase dgn buat rehearsal...tak tau la ade event ape...
tp memasing bz dgn part memasing...
so okla kan...
dari buat bende yg bukan2...dari ber-dating ke...bek stay kat skolah....tempat open...ramai2...so tiade syak wasangka...








ok..meh aku nk cite sikit pasal konflik dr awal nak register-kan hadif dekat skolah cina..start dr kindy yeh..

1.orang momok-kan aku pasal makanan
2.banyak sgt persoalan..kenape..dan mengape...
3.boleh ke hadif catch up....mesti hadif gitu..mesti hadif gini...mesti hadif stress..

time aku nk registerkan darjah 1..

1.anak tadika cina ke?
2.dia bole cakap cina ke?
3.dia pandai berkawan ke?
4.dia boleh catch up ke?
5.last sekali...disuruhnye kite cr parents yg ade pengalaman antar anak pegi skolah cina...cr ape masalah problem yg dorang dapat..

dari pemikiran aku la kan...akak aku..anak sedare aku 2 ketol pegi skolah cina...kazen aku 3 ketol pegi skolah cina..

Alhamdulillah,...semua pon jadik orang...
tade pon ape2 yg merumitkan..tade ape pon yg menyusahkan..
pasal makan....memang bekal siap2...
memang pesan awal2...

dan tiap anak tu memang tak same...
yg penting kite positif..kite monitor anak kite...
yg penting lg..bak kate ayah aku...
DOA IBU tu penting...doa-kan yg baek2 utk anak...SELALU doa-kan anak2...
itu aku pegang..dan itu aku percaye...

muge anak2 aku terpelihara...terang hatinye...berjaye dunia dan akhirat.
amin ya rabbal alamin!


so tgu tahun 2016...surat sampai..utk buat pembayaran yuran...untuk beli buku bagai...
time tu...sure aku gabra tahap parkinson punye..

^__________________________________*



No comments:

I WARN!!

i have no intention to show off or provoke anyone in any matter.
jika anda terase dgn ayat2 yg dikeluarkan, please feel free to leave frm here....
diz is our life/ my own blog....diingatkan
DO NOT
ever copycat the idea of my backdated articles/photos WITHOUT my permission please...
if u'r posting any backdated entry of mine on u'r latest post..please keep my link credited..
Just be nice...

Happy reading...!!