Feb 18, 2014

rutin is very bz


bz like a bee..
acehhh....ye aje bz...ke malas sebenarnye ko nak menaip??
=)

tp...siriusly..mmg aku bz..
nak2 time anak sekolah ni kan..
kalu cuti sekolah..
ade lega la sikit napas...

menjak hadif masok kindy cina pagi punye session...
totally time & schedule aku lakik binik berubah...

pagi..kol 6.30 dah kene bangun..solat
lakik aku gigih siapkan bekal utk hadif..then mandi..
aku pulak  bangun kemas katil, mandi,
siap-siap...mekap..iron rambut..
get ready susu Q & hadif..

settle diri sendiri aku kene gigih nak mengejut hadif utk mandi...
kejut dia aje..amek time 15 minit hokey...
time tu dah pukol 7.15..
gedebak gedebuk..layan si drama king...
siap ngam pukol 7.30
itu...
belom masok lg yg lain2..mcm tetibe Q nanges nak attention ke..
tetibe Q berak ke...
tetibe Q punye pempes bocor ke...
memang pagi2 tuh..berpeluh2 ketiak aku...berpeluh2 dahi bersilat dgn 2 org budak baek ni

setlle sume...
turun bawah cek bekalan hadif..
complete ke tidak sudu garpunye..
maklumla org lelaki buat keje..ape yg kite suruh..itu ajela yg di buat...
sometimes dia buatkan sandwich besar2 gedabak..
acanela budak tu nak makan...
dah amek time lg nak potong2 pulak sandwich tuh..

time tuh dah pukul 7.35

start enjen..
masih menjerit lg suruh hadif cepat...
yg sememangnye buat perangan tamo pegi skolah..
dia sembunyi la..
dia dok keraskan dirila...
dan paling best...
"ma...hadif nak berak!"
aaaaaaaaaa.....sabo ajela momma awak ni kan..time org suruh cpt..time tu la nak berak la..nak kencingla..

lastnye gerak pukol 7.45

sampai depan skolah..
drama lagi...
"ma...mama jgn go work..mama jage hadif aje..mama tgu hadif kt sini aje...hadif sedih mama takdela..hadif tak dpt jumpe mama lagila"

dah naek penat nak tenangkan hati dia..terangkan kat dia...nak pahamkan dia...

semua adelah tak jalan...

dan akhirnye nanges...

dan...aku biaselah...hati kene kental..
kate tiger mama...

=(

gerak dr skolah hadif kol 7.50..sampai opis around 8.15-8.20

dokla opis sampai pukol 5.30..

sampai umah 6.15pm

balik...cium2..peluk2 dulu budak 2 org tuh...

6.30 naek bilik...buat squat jap..
7.00 mandi...
7.05 suap hadif makan..
pehtu solat...pehtu makan jap...kalu rase nak makan..
by 8.00 ajar hadif buat homework..
8.30 ajar hadif membaca..
8.45 @ 9.00  gosok gigi hadif...
semua kene naek utk tidor.

ko jgn igt naek tuh budak2 tu terus tido...
takde maknenye...
silap2 kol 9.30-10.00 baru selamat semuanye..

bile dorang dah tidur..
aku pulak gosok gigi...solat...
terus baring...layan fb & ig jap...
(sampai hadif pon dh tau rutin aku...dia pulak naek pelik bile aku terus tido.."ma...nape mama tak maen henpon?")
aduhhh tak bleh blah pertanyaan dia tu kennnn..
=)

terus la terlelap..
sometimes aku pakse gak lakik aku tido same...
sampai stress en abe...terpakse kene tido awal..
yela..aku sian kat dia..esok nak kene bangun awal..nak masakkan bekal anak dia...

aaaaa...mcm tula rutin aku lakik bin...bz ke idak...??
bz ken???

dan...sememangnye bile hadif dah sekolah pagi...memang takde istilah nak kuar malam time weekdays..
tak masal esok pagi nk kejut hadif...
hazab ko...hazab!

so....dgn time aku yg pack ni...
mmg tak dan la aku nk bersosial bagai...
nak bersukan dgn rerakan...emm
bersukan dgn anak2 aje kalori aku pon bleh terbakar..

nak harapkan lakik aku settle-kan budak2 tuh?
emmm...tak caye aku lakik aku boleh buat mcmmane yg aku buat....

ehh..panjang pulak aku bebel hari ni kan...

ok..sampai ketemu lagik..



1 comment:

Lynn Huraiza said...

betul tu...
bila anak2 dah sekolah nie...
memang x der la nak kuar malam...
kesian nanti anak ngantuk kat sekolah...

I WARN!!

i have no intention to show off or provoke anyone in any matter.
jika anda terase dgn ayat2 yg dikeluarkan, please feel free to leave frm here....
diz is our life/ my own blog....diingatkan
DO NOT
ever copycat the idea of my backdated articles/photos WITHOUT my permission please...
if u'r posting any backdated entry of mine on u'r latest post..please keep my link credited..
Just be nice...

Happy reading...!!