Dec 24, 2013

sembang-sembang #1

tak tau nk update ape..

kite semabng2 kosong ajela utk hari ini...

aku ni kan...
ni la nak la berterus terang...
sebenarnye seorang isteri...seorang emak yg tak berape pandai nak memasak..

owh nak kate tak pandai terus tu tipu sangat la kann..
masak basic2 macam masak nasi...masak air.sardin...megi ke...goreng telor ke...spegeti ke...goreng nasi ke...masak bubur baby ke..
tu aku taula..

yg aku maksudkan masak yg heavy2...
macam asam pedas ke..kari ke...black pepper ke...
mmg tak dan!

bukan takde keinginan nak memasak..
hati tu ade keinginan nak memasak bagai..
lagi kengkonon nak bg air tangan kat suami tercinta...
tp...ya ampun...pemalasnye lahai!
hanye Allah saje yg tauk...
hehehehhehe

azam aku ekceli nk masak utk suami dan anak2 tau..
nampaknye kene fwd kedepan la azam aku ni...

mungkin pasal aku ni tinggal ngan mami ayah sendirikan..
tu yg lemak sesantan sgt...sume dh siap..
 pemalas dia...menjadik2.!

aku punye pemalas sampai..kalu mami takde kat umah..
en.abe pulak kerja...
sanggop tahan lapo....minum air..atau makan beskot kering cecah milo!
nak kuar pon malas..
tahan menanges kol en.abe soh balik...tapaukan makanan!
terok betol bile diingat2 kan...

sekang dh ade anak...
aku tak bole la bior mereke kelaparan..selfish bebenau!
kalu aku sorang, bole la nak ditahan lapo tuh...

sekarang... dah keberanian sikit la..
outing ber3..without en.abe utk pegi mkn...
sanggup kuar pegi makan ok..
dr nak memasak...
hahahahahahah

menjak Q dah beso sikit...
dah behave sikit..
dah paham bahase sikit..
bolela kuar ber3...secare laju2..
tp still tak bleh jauh2 la...
ko taula...
abam hadif tu...
dia punye diva...king control dia..melampau2...
sampai asap bleh naek atas kepale..
jadi..cr yg dekat dgn umah...
makan2...
balik teros..

=)

aku ni pulak..jenis cpt menggelabah...
tak bole kalu abam mcm huru hara sikit..
kelam kelibut aku..
owh makhai....
anak pon bole tertinggal kalu gelabah aku dh sampai..
hehehhee

so itu ajela nk  bebel utk hari ini..




1 comment:

Puan Ida said...

hehehehe xpe forward azam tahun depan ye
saam perkenalan dari ida
jemput singgah blog ida ye
umielman.blgospot.com
dah follwo blog ni ye

I WARN!!

i have no intention to show off or provoke anyone in any matter.
jika anda terase dgn ayat2 yg dikeluarkan, please feel free to leave frm here....
diz is our life/ my own blog....diingatkan
DO NOT
ever copycat the idea of my backdated articles/photos WITHOUT my permission please...
if u'r posting any backdated entry of mine on u'r latest post..please keep my link credited..
Just be nice...

Happy reading...!!