Sep 22, 2011

sambong bebel dihari khamis..

sometimes jadi momma nih ade gak terselit untungnye....ehhh..untung ke??? ye kot....yela anak tak sehat ...cery bery...muntah2...mommanye pree2 dapat mc utk 2 hari...kan ke untung sikkit disitu..walaupon...berjerih menjage anak time tak sehat nih..

owhhh by da way..aku nk bebel pasal anak la lagi untuk hari nih...

aku nih kalu tak ia2 benar...tak berape la suke bawak anak kuar malam...melainkan kalu ke sopeng kompleks...pasal sopeng kompleks pade pikiran aku kat situ takde hutan...takde bende2 yg tak best....takde bende2 yg mencurigakan pade akal dan fikiran akula...

kalu nk keumah orang ka...atau ke tempat yg cam aku rase tak patot nak pegi kalu malam2 kala nih...agak kelemahan sikit...almaklom la...anak kecik...dan anak kecik aku pulak adelah sgt seorang sensetip...kalu silap2 gaya...menanges tak tentu pasal..dok merengek tak habes2...akuuu jugak yg tak dapat tido!

tp itulah..kenkadang org tak paham kenape aku tak suke kuar malam...kenape aku tak suke pegi umah orang lagi2 kalu nak merentas hutan bagai...hadoiii mmg aku lomah! pasal nanti aku jugak yg kene mengadapnye nanti...

aahhhaaaa..kalu korang nak tau..salah sorangnye yg tak paham..lakik aku sendiri....dia..kalo aku tamo....dia punye merentan...hadoiiii macam harrraaammmm!lagi2 kalu melibatkan third party..huiii mak aiiii..mmg tak bleh blahhh betol!

pasal ape en.hubby tuh tak reti2..pasal kalu anak dia menanges...merengek...mengamok..dah ttu bukan pergi kat dia...nih hah...muke ahkakkkk jugak yg dituujunye itu anak....babahnye buat ape pon...boooo layan....nak omaknyeeee jugek....itu yg buatkan aku tensen!

maka....kalu ade org yg cam tk puas hati kalu aku nih pemalas lipas nk kuar malam...lagi2 konon2 di invite dtg keumah..bukan aku tak sudi..tp sebab keadaan...lagi panas hati bleh kate....

"ala...bukan ko sorang ade anak...aku ade anak..dia ade anak...takde apepon..ok saje.."

ahaaa...itu anak ko...mungkin anak ko tuh bagus...takde masalah..takde sensetip..anak aku nih laen..kang kalo jadi ape2....ko yg nak jage?????takkannn...dah ttu ko kate.."ehh anak ko..ko jagelah" gtu....

moral of da story...jgnla kite nak kate2....

 "ala org laen pon ade anak"....."org laen pon ade lakik".."macam la ko sorang ade anak".."macamla ko sorang ade lakik.."

sebabnye.


ko tak tau ape masalah dalaman org tuh..pasal org tuh jugak yg kene hadap...jadik ko takyah nak sakit2 hempedu nak kate begitu begini...jage diri sendiri...jage lakik sendiri..jage anak sendiri..kang kalu ko berlagak cakap beso..kang kene balik kat ko...baru tau...haaaa...time tuh..mmg aku padan kan aje muke ko!



sekiann...




4 komen tomen:

eB ezrin said...

aku x kater ko sis sbb aku pn samer :)

sha said...

wahaha luahan perasaan nampaknye nih =p
tapi ai sgt setuju dgn itu statement!

Softtouch [Hanim] said...

mulut org kan kish..ssh lah kita nk jaga..bairlah org nk kata apa janji kita tau sebba musababnya..

yelah budak2 bukannya semua sama..ada yg jenis tahan n xtahan ngan keadaan sekeling cth kalu bjln mlm tu...

mama rifQy said...

hehehe..sesi luah perasaan ni..

kite pon same..tak suke sgt kuar malam!! malassssss!!!

I WARN!!

i have no intention to show off or provoke anyone in any matter.
jika anda terase dgn ayat2 yg dikeluarkan, please feel free to leave frm here....
diz is our life/ my own blog....diingatkan
DO NOT
ever copycat the idea of my backdated articles/photos WITHOUT my permission please...
if u'r posting any backdated entry of mine on u'r latest post..please keep my link credited..
Just be nice...

Happy reading...!!