Jun 11, 2021

DEDEK DARJAH 1!



Punya berkurun cerita. Tapi tak apalah. Yang penting ditulis kat sini. Kot la kan boleh dorang baca bila dah besar besar nanti.

Sekarang dedek dah tahun 2. Alhamdulillah. Walaupon agak lambat sikit. Still boleh follow the flow. Alhamdulillah sangat sangat. Harapnye dia boleh la habiskan sekolah di aliran perdana sampai ke titisan akhir.
......................................................................................................................................

Jumpa posting ni time 11/6/2021. Asal posting adalah 14/4/2020.

Sekarang ni dedek dah darjah 3 dah pon :) Alhamdulilllah. Syukur. Walaupon tak cemerlang. Still masih boleh follow.

Struggle dari semua pihak. Dari diri dedek sendiri semestinya. Dari aku sebagai mak LAGILAhhhhh strugglenya hanya Allah yang tau. DUit?????? pon hanya Allah saja yang tau pengaliran untuk dedek.
Moga ada sinar atas segala apa yang aku laki bini usahakan untuk dedek. InsyaAllah :)

Ada nampak progress dedek ni. Step by step la. Kalau ikot gila aku, memang tak sabar dibuatnya, Tapi kena terima la kan. Ikot tahap dia, walaupon ada sikit ketinggalan. Memang kena sentiasa ada support dari aku dan laki aku untuk bekap mana yang lompong lompong dia kat sekolah.
Hantar tempat tempat intensif. Tuisyen 1 to 1 untuk tambah lagi mana yang tak cukup.

Biasanya, sebelum dia belajar kat sekolah, aku dah prepare kan dulu sebelum dia belajar. So nanti bila dalam kelas, walaupon dalam kelas dia tak berapa fokus, dia still boleh buat. Dan dia bole agak... ooo cikgu ajar niiii. Kat umah mama babah dah bagitau macammana konsep.

Owhhhh dedek ni selain speech delay, dia disah-kan seorang DISLEKSIA + ADHD. Kategori Adhd dia yang pasif. Bukan yang hyperaktif. Dia kurang fokus. Kalau kita tengok dia macam termenung, berangan, tak tumpu perhatian. Yang sebenarnya, dia tengah pikirkan sesuatu dalam otak dia yang luar dari circle dia. Macam tulahhh.

Besoooo harapan aku dia bole cope dengan kehidupan dia bila semakin besar. Boleh berdikari, boleh bekerja, boleh berkahwen, boleh ber-anak macam manusia yang lain.

Korang doakan ok time baca ni. Moga Hadith Qeushairy dipermudahkan urusan dan berjaya dunia akhirat :)

Terima kasih korang!!!!!



No comments:

I WARN!!

i have no intention to show off or provoke anyone in any matter.
jika anda terase dgn ayat2 yg dikeluarkan, please feel free to leave frm here....
diz is our life/ my own blog....diingatkan
DO NOT
ever copycat the idea of my backdated articles/photos WITHOUT my permission please...
if u'r posting any backdated entry of mine on u'r latest post..please keep my link credited..
Just be nice...

Happy reading...!!